معترضین در شهر مغری ارمنستان جلوی کاروان خوروهای حامل پاشینیان را گرفتند

© Sputnik /  مراجعه به بانک تصاویر معترضین در شهر مغری ارمنستان جلوی کاروان خوروهای حامل پاشینیان را گرفتند
معترضین در شهر مغری ارمنستان جلوی کاروان خوروهای حامل پاشینیان را گرفتند  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 21.04.2021
اشتراک
نیکول پاشینیان نخست وزیر ارمنستان پس از آنکه معترضین جلوی عبور کاروان خوروهای حامل وی را گرفتند، از شهر مغری در جنوب این کشور خارج شد.

به گزارش اسپوتنیک، پیش از آن  پاشینیان قصد داشت با همراهی محافظان ، پلیس و ماموران سازمان امنیت ملی از خیابان های این شهر عبور کند ، اما معترضان به وی اجازه این کار را ندادند و جلوی کاروان خوروهای حامل نخست وزیر ارمنستان را گرفتند. مردم شعارهای ضد دولتی سر داده و علناً نارضایتی خود را ابراز می کردند.

آرتاک داوتیان رئیس ستاد کل نیروهای مسلح ارمنستان - اسپوتنیک ایران  , 1920, 12.04.2021
گفتگوی رئیس ستاد کل نیروهای مسلح ارمنستان با سفیر ایران

پس از آن نخست وزیر ارمنستان سوار ماشین شد و کاروان خوروهای حامل وی از محل خارج شد.

مغری یک شهر در ارمنستان است که در استان سیونیک ، واقع در نزدیکی مرز ایران واقع شده‌ است. د. ساکنان نقاط مسکونی مرزی در منطقه سیونیک معتقدند استقرار پاسگاه های جدید ارتش جمهوری آذربایجان در این منطقه امنیت آنها را تهدید می کند.

پیش از این گزارش شده بود که سرویس های مرزبانی فدراسیون روسیه در حال سازماندهی رفت و آمد ایمن در جاده های واقع در منطقه سیونیک هستند. پیش از آن ایروان و باکو در مورد استقرار پاسگاه های نظامی موقت در آنجا توافق کرده بودند.

طبق بیانیه وزارت امور خارجه ارمنستان ، این اقدامات برای علامت گذاری بخشی از مرز با جمهوری آذربایجان پس از انتقال تعدادی از مناطقی که قبلا به عنوان بخشی از قره باغ تحت کنترل باکو  قرار گرفته بودند ، ضروری بود.

در تاریخ ۱۰ نوامبر، ولادیمیر پوتین، الهام علی اف و نیکول پاشینیان رهبران روسیه، آذربایجان و ارمنستان بیانیه مشترکی در مورد قطع کامل درگیری برسر  قره باغ  امضا کردند که در اواخر سپتامبر سال 2020 از سرگرفته شده بود.

بر اساس این بیانیه، ارمنستان و آذربایجان در مواضع خود متوقف می شوند و سپس تعدادی از مناطق تحت کنترل باکو قرار گرفته، طرفین تبادل اسیران را انجام داده و  نیروهای صلحبان روسی در امتداد خط تماس طذفین و کریدور لاچین ، کریدور پیوند دهنده قره باغ با ارمنستان مستقر می‌شوند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала