صالحی: منبع اصلی برق نطنز وصل شد

CC BY 4.0 / Tasnim News Agency / صالحی: منبع اصلی برق نطنز وصل شد
 صالحی: منبع اصلی برق نطنز وصل شد - اسپوتنیک ایران  , 1920, 20.04.2021
اشتراک
معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان انرژی اتمی ایران: کابلهایی که در این حادثه دچار اختلال شده بود، به سرعت تعویض شده و در حال حاضر برق اصلی مرکز غنی سازی نطنز وصل شده است.

به گزارش اسپوتنیک، علی اکبر صالحی، معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان انرژی اتمی ایران گفت: مقامات ایرانی عملیات بازسازی منبع اصلی برق در تأسیسات هسته ای نطنز را که در عملیات 11 آوریل آسیب دیده بود را انجام دادند. 

وی افزود: کابلهایی که در این حادثه دچار اختلال شده بود، به سرعت تعویض شده و در حال حاضر برق اصلی مرکز غنی سازی نطنز وصل شده است. رئیس سازمان انرژی اتمی خاطرنشان کرد که به دلیل تدابیر صورت گرفته، غنی سازی در نطنز، هیچ وقت حتی در زمان قطع کابل اصلی برق، متوقف نشده و هم اکنون هم چندین زنجیره سانتریفیوژ در محلی که برق آن دچار آسیب شده بود، مجددا فعال شده است.

صالحی با تاکید بر اینکه هدف دشمن که توقف غنی سازی در ایران بود که محقق نشد، تاکید کرد که با اتکا به قانون مجلس ما به سرعت، غنی سازی 60 درصد را برای تامین نیازهای داخلی آغاز کردیم و به دشمنان توانمندی بومی کشور را نشان دادیم.

بر اساس گزارش ارایه شده در این جلسه، دشمنان ایران از جمله اسرائیل تلاش های مکرری برای خرابکاری صنعتی در برنامه هسته ای ایران داشته اند، که موارد متعددی از آنها با تلاش نیروهای فنی و امنیتی سازمان کشف و خنثی شده است.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала