وزارت خارجه روسیه: مسکو دو دیپلمات سفارت بلغارستان را اخراج می کند

© Sputnik / Alexander Vilf /  مراجعه به بانک تصاویر وزارت خارجه روسیه: مسکو دو دیپلمات سفارت بلغارستان را اخراج می کند
وزارت خارجه روسیه: مسکو دو دیپلمات سفارت بلغارستان را اخراج می کند - اسپوتنیک ایران  , 1920, 20.04.2021
اشتراک
فدراسیون روسیه برای مقابله به مثل دو دیپلمات بلغارستان را از مسکو اخراج می کند.

به گزارش اسپوتنیک، وزارت امور خارجه روسیه اعلام کرد: دبیر اول سرویس کنسولی نمایندگی دیپلماتیک بلغارستان و دبیر سرویس امور تجاری و اقتصادی این کشور، باید ظرف ۷۲ ساعت خاک فدراسیون روسیه را ترک کنند.

اخراج دو دیپلمات روس از بلغارستان - اسپوتنیک ایران  , 1920, 22.03.2021
اخراج دو دیپلمات روس از بلغارستان

در ۲۰ آوریل، سفیر بلغارستان آتانوس کریستین به وزارت امور خارجه روسیه دعوت شد و یادداشتی از وزارت به او تحویل داده شد که دو عضو سفارت بلغارستان به عنوان عنصر نامطلوب شناسایی شدند. به این کارمندان دستور داده شد که ظرف ۷۲ ساعت خاک فدراسیون روسیه را ترک کنند.

وزارت روسیه تأكید كرد: این اقدام پاسخی است به تصمیم بی انگیزه طرف بلغاری در ماه مارس سال جاری مبنی بر اعلام دو نفر از كارمندان سفارت روسیه در صوفیه، به عنوان عنصر نامطلوب

در تاریخ ۲۲ مارس، وزارت امور خارجه بلغارستان دو کارمند دیپلماتیک سفارت روسیه در صوفیه را عنصر نامطلوب اعلام کرد.

دادستانی کل بلغارستان پیش از این از آغاز دادرسی مقدماتی علیه گروهی از افراد مظنون به جاسوسی برای روسیه خبر داده بود. ادعا می شود که در جریان تحقیقات مشخص شد که دو شهروند فدراسیون روسیه فعالیت های اطلاعاتی غیرقانونی را در چارچوب روابط بین دو کشور ناسازگار انجام داده اند.

همانطور که سفارت روسیه قبلاً اظهار داشت، انتظار دارد که اقدامات جاسوسی در بلغارستان غیر سیاسی شود و حدس و گمان در مورد ادعای مربوط به فدراسیون روسیه متوقف شود.

در این بیانیه اشاره شده است که "در شرایط پیچیده اوضاع بین الملل"، تلاش های "خستگی ناپذیری" آشکاری برای ایجاد موانع در گفتگوهای روسیه و بلغارستان بکار می رود تا بار دیگر وجهه روسیه را خدشه دار کنند.

مسکو گفته این حق را برای خود در اعمال "اقدامات تلافی جویانه متقابل" محفوظ می دارد.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала