روسیه تردد کشتی ها در دریای سیاه را محدود کرد

CC BY-SA 2.0 / Naval Surface Warriors / دریای سیاه
 دریای سیاه - اسپوتنیک ایران  , 1920, 20.04.2021
اشتراک
آمریکا این تصمیم روسیه را «تشدید بی دلیل» اوضاع نامید و اعتراض خود را بیان کرد.

به گزارش اسپوتنیک با استناد به اعلامیه سخنگوی وزارت خارجه آمریکا، آمریکا از روسیه به دلیل محدودسازی تردد کشتی‌ها در دریای سیاه اعتراض کرد. سخنگوی وزارت خارجه آمریکا از تصمیم روسیه در مسدود کردن تردد کشتی‌های خارجی در بخشی از دریای سیاه ابراز نگرانی کرد و آن را باعث تضعیف اوکراین دانست.

ورود ناوهای روسیه  به دریای سیاه در شرایط اعزام  ناوشکن های آمریکا به این دریا - اسپوتنیک ایران  , 1920, 14.04.2021
ورود ناوهای روسیه به دریای سیاه در شرایط اعزام ناوشکن های آمریکا به این دریا

ند پرایس روز 19 آوریل در بیانیه‌ای مطبوعاتی افزود:« ایالات متحده نگرانی عمیق خود را از برنامه‌های روسیه برای جلوگیری از کشتی‌های نیروی دریایی خارجی و کشتی‌های دولتی در مناطقی از دریای سیاه، از جمله در نزدیکی کریمه و تنگه کرچ ابراز می‌کند.

روسیه سابقه اقدام تهاجمی علیه کشتی‌های اوکراینی و جلوگیری از دسترسی به بنادر اوکراین در دریای آزوف را دارد و این امر بر تجارت بین‌المللی اوکراین تأثیر می‌گذارد.

این اقدام نمایانگر تشدید تنش دیگر در کارزار مداوم مسکو برای تضعیف و بی‌ثباتی اوکراین است. ایالات متحده بار دیگر حمایت بی دریغ خود از حاکمیت و تمامیت ارضی اوکراین را در مرزهای شناخته شده بین‌المللی تا آبهای سرزمینی آن تأیید می‌کند. ایالات متحده الحاق کریمه به روسیه را به رسمیت نمی‌شناسد و نخواهد شناخت».

سرگئی ریابکوف معاون وزیر خارجه روسیه گفته بود که آمریکا با اعزام ناوهای خود به دریای سیاه، اقدام تحریک‌آمیز می‌کند. هیچ دلیلی برای حضور ناوهای آمریکایی در نزدیکی سواحل روسیه در دریای سیاه وجود ندارد. اینها اقدامات تحریک‌آمیز هستند. این گونه اقدامات در واقع تلاش برای بازی با اعصاب روسیه است که هیچ نتیجه‌ای به همراه ندارد.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала