آیا سوپر لیگ اروپا تأسیس خواهد شد؟ + ویدئو

© Depositphotos.com / PhanuwatNandeeتوپ فوتبال
توپ فوتبال - اسپوتنیک ایران  , 1920, 19.04.2021
اشتراک
12 باشگاه از عضویت در اتحادیه باشگاه‌های اروپا (ECA) استعفا داده‌اند.

به گزارش اسپوتنیک با استناد به خبر منتشره در سایت «رئال» مادرید، در بیانیه رسمی سوپرلیگ اروپا آمده است که ۱۲ باشگاه معتبر با تأسیس این لیگ موافقت کرده‌اند.

در بیانیه سوپرلیگ اروپا آمده است: «دوازده باشگاه معتبر فوتبال اروپا امروز گرد هم آمده‌اند تا اعلام کنند که با تأسیس مسابقات میانه هفته جدیدی به نام سوپر لیگ که تحت مدیریت باشگاه‌های موسس آن است، موافقت کرده‌اند. میلان، آرسنال، اتلتیکومادرید، چلسی  بارسلونا، اینتر، یوونتوس، لیورپول، منچسترسیتی، منچستریونایتد، رئال مادرید و تاتنهام به عنوان باشگاه‌های موسس به هم پیوسته‌اند».

فدراسیون فوتبال ایران - اسپوتنیک ایران  , 1920, 03.03.2021
ایران می خواهد میزبان رقابت های انتخابی جام‌جهانی فوتبال شود

پیش‌بینی می‌شود سه باشگاه دیگر نیز در آستانه فصل افتتاحیه که قرار است در اسرع وقت آغاز شود، به این لیگ بپیوندند. علاوه بر این، برای چندین سال باشگاه‌های موسس (سوپرلیگ اروپا) هدف خود را بهبود کیفیت و شدت رقابت‌های موجود اروپا در طول هر فصل و ایجاد یک فرمت برای باشگاه‌ها و بازیکنان برتر به طور منظم داشته‌اند. همه‌گیری ویروس کرونا نشان داده است که برای افزایش ارزش و حمایت از منافع کل هرم فوتبال اروپا، به یک چشم‌انداز استراتژیک و یک رویکرد تجاری پایدار نیاز است.

در ماه‌های اخیر گفت‌وگوهای گسترده‌ای با ذینفعان فوتبال در مورد فرمت آینده مسابقات اروپا صورت گرفته است. باشگاه‌های موسس معتقدند که راه‌حل‌های ارائه شده پس از این گفت‌وگوها مسائل اساسی را حل نمی‌کند، از جمله نیاز به تهیه مسابقات با کیفیت بالاتر و منابع مالی اضافی برای هرم کلی فوتبال. 20 باشگاه شرکت‌کننده که 15 باشگاه بنیانگذار و یک مکانیزم انتخابی برای پنج تیم دیگر که سالانه بر اساس دستاوردهای فصل قبل‌شان به این لیگ صعود می‌کنند.

تورنمنت جدید سالانه رشد اقتصادی و حمایت قابل توجهی از فوتبال اروپا را از طریق تعهد طولانی‌مدت به پرداخت‌های توافقی بدون محدودیت فراهم می‌کند که متناسب با درآمد لیگ رشد خواهد کرد. این پرداخت‌های توافقی به طور قابل ملاحظه‌ای بالاتر از هزینه‌های تولید شده در رقابت‌های کنونی اروپا خواهد بود که انتظار می‌رود در دوره تعهد اولیه باشگاه‌ها بیش از 10 میلیارد یورو باشد.

​علاوه بر این، این لیگ بر اساس یک بنیاد مالی پایدار ساخته خواهد شد و تمام باشگاه‌های موسس در یک چارچوب هزینه ثبت‌نام می‌کنند. باشگاه‌های موسس در ازای تعهد خود مبلغ 3.5 میلیارد یورو صرفاً برای حمایت از برنامه‌های سرمایه‌گذاری زیرساختی خود و جبران تأثیر همه‌گیری بیماری کووید-19 دریافت خواهند کرد.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала