ایران قهرمان کشتی آزاد آسیا شد

© Sputnik / Aleksander Vilf /  مراجعه به بانک تصاویر ایران قهرمان کشتی آزاد آسیا شد
ایران قهرمان کشتی آزاد آسیا شد - اسپوتنیک ایران  , 1920, 18.04.2021
اشتراک
تیم ملی کشتی آزاد ایران با کسب ۳ مدال طلا، ۳ نقره و یک برنز به عنوان قهرمانی آسیا رسید.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از تسنیم، روز دوم از مسابقات کشتی قهرمانی آسیا از عصر امروز (یکشنبه - ۲۹ فروردین‌ ماه) با برگزاری دیدارهای رده‌ بندی و فینال ۵ وزن دوم پیگیری شد و نمایندگان ایران موفق به کسب دو مدال طلا، یک مدال نقره و یک مدال برنز دیگر شدند.

لغو مسابقات فدراسیون کشتی بدلیل شیوع ویروس در ایران - اسپوتنیک ایران  , 1920, 23.02.2020
لغو مسابقات فدراسیون کشتی بدلیل شیوع ویروس در ایران

در وزن ۷۴ کیلوگرم، مصطفی حسین ‌خانی در دور اول با نتیجه ۵ بر ۲ از سد اختیار نوروزاف از ازبکستان گذشت. وی دور بعد با نتیجه ۱۰ بر ۳ سئونگ چول لی از کره جنوبی را از پیش رو برداشت و راهی مرحله نیمه نهایی شد.

نماینده کشتی ایران در این مرحله آتامیرات چارلیف از ترکمنستان را با نتیجه ۱۱ بر صفر مغلوب کرد و به دیدار فینال راه یافت.

حسین ‌خانی در این دیدار مقابل نورکجا کایپانوف دارنده مدال نقره جهان از قزاقستان با نتیجه ۶ بر ۲ مغلوب شد و به مدال نقره رسید.

حسن یزدانی کشتی ‌گیر پرافتخار ایران در وزن ۸۶ کیلوگرم پس از استراحت در دور اول، در دور دوم با نتیجه ۱۰ بر صفر هایاتو ایشیگورو از ژاپن را مغلوب کرد و راهی مرحله نیمه نهایی شد. وی در این مرحله با نتیجه ۱۰ بر صفر مصطفی العبید از عراق را شکست داد و راهی دیدار فینال شد.

یزدانی برای کسب مدال طلا به مصاف دیپاک پونیا از هند رفت و در دیداری یک طرفه با نتیجه ۱۰ بر صفر دارنده مدال نقره جهان را از پیش رو برداشت و صاحب مدال طلا شد.

در رقابت ‌های وزن ۹۲ کیلوگرم، کامران قاسم ‌پور پس از استراحت در دور نخست، در دور دوم مقابل سانجیت از هند با نتیجه ۱۰ بر صفر به برتری دست یافت و راهی مرحله نیمه نهایی شد. وی در این مرحله مقابل رستم شودیف از ازبکستان با نتیجه ۱۱ بر صفر به پیروزی رسید و راهی دیدار فینال شد.

قاسم ‌پور در دیدار پایانی با نتیجه ۱۰ بر صر تسوگتگرل مونخباتار از مغولستان را از پیش رو برداشت و به مدال طلا دست یافت.

امین طاهری در پیکارهای در وزن ۱۲۵ کیلوگرم پس از استراحت در دور اول، در دور دوم با نتیجه ۱۱ بر صفر عمر سارم از سوریه را مغلوب کرد و به مرحله نیمه نهایی راه یافت. وی در این مرحله مقابل آیال لازاریف از قرقیزستان با نتیجه ۶ بر ۴ ضربه فنی شد و به دیدار رده بندی رفت. وی در این دیدار با نتیجه ۱۰ بر صفر دانگ هوانگ کیم از کره جنوبی را شکست داد و صاحب مدال برنز شد.

به این ترتیب؛ شاگردان غلامرضا محمدی با کسب ۳ مدال طلای حسن یزدانی، کامران قاسم‌ پور و علی شعبانی، ۳ مدال نقره علیرضا سرلک، مصطفی حسین خانی و علی سوادکوهی و یک مدال برنز امین طاهری قهرمان آسیا شدند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала