رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس: در جریان جزئیات مذاکرات وین نیستیم

CC BY 4.0 / Tasnim News Agency / رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس: در جریان جزئیات مذاکرات وین نیستیم
رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس: در جریان جزئیات مذاکرات وین نیستیم - اسپوتنیک ایران  , 1920, 17.04.2021
اشتراک
رئیس‌ کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس اعلام داشت که این نهاد در جریان جزئیات مذاکرات وین قرار ندارد.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از تسنیم، مجتبی ذوالنور، رئیس‌ کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی ایران در خصوص مذاکرات وین اظهار داشت: پیش از آغاز مذاکرات، آقای ظریف و آقای عراقچی به کمیسیون آمدند و کلیاتی را در این باره مطرح کردند اما این مربوط به دور اول مذاکرات است. ما مطلقاً در جریان جزئیات مباحثی که می‌خواهند داشته باشند نیستیم و آنها قبل از مذاکرات هیچ چیز را با کمیسیون مطرح نکردند و در این زمینه نظری هم از کمیسیون نگرفتند.

تحلیل جنجالی احمدی نژاد درباره مذاکرات وین - اسپوتنیک ایران  , 1920, 16.04.2021
تحلیل و اظهارات جنجالی احمدی نژاد درباره مذاکرات وین

ذوالنور بیان داشت: آن چیزی هم که در مورد مذاکرات به ما گفته می‌‌شود باید مورد راستی‌آزمایی قرار گیرد. ما کسی را آنجا نداریم، حضرات نیز بنایشان بر تشریح نیست. آمریکایی‌ها به دنبال فرسایشی کردن مذاکره هستند. آن‌ها می‌خواهند غنی‌سازی ما را متوقف کنند و سپس با بحث‌های فرسایشی زمان را به نفع خودشان تمام کنند.

ذوالنور بیان داشت: رهبر انقلاب خیلی شفاف نقشه راه را تعیین کردند. نخست اینکه رویکرد نظام این است که آمریکایی‌ها باید تمامی تحریم‌های برجامی را رفع کنند. بعد ما راستی آزمایی کنیم و در صورت تایید در برجام حضور پیدا کنند. دوم اینکه فرسایشی شدن مذاکرات را ما نمی‌پسندیم. لذا سیاست گام به گامی که دولت به دنبالش بود، ابطال شد.

نماینده مردم استان قم در مجلس افزود: رهبر انقلاب خیلی شفاف نقشه راه را تعیین کردند. نخست اینکه رویکرد نظام این است که آمریکایی‌ها باید تمامی تحریم‌های برجامی را رفع کنند. بعد ما راستی آزمایی کنیم و در صورت تایید در برجام حضور پیدا کنند. دوم اینکه فرسایشی شدن مذاکرات را ما نمی‌پسندیم. لذا سیاست گام به گامی که دولت به دنبالش بود، ابطال شد.

وی خاطر نشان شد: مذاکرات باید طبق این اصول انجام بگیرد و جلو برود. مجلس نیز رصد می‌کند که غیر از این اصول اتفاقی نیافتد. آمریکایی‌ها هرچقدر بخواهند مذاکرات را فرسایشی کنند، ما کار خودمان را انجام می‌دهیم و غنی‌سازی را هرچقدر که نیاز داریم انجام خواهیم داد. در نتیجه زمان به ضرر ما تمام نشود و فرصتی برای ما از دست نرود. 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала