ایران: هدف اتحادیه عرب تخریب روند مذاکرات وین است

CC BY 4.0 / Tasnim News Agency / ایران: هدف اتحادیه عرب تخریب روند مذاکرات وین است
ایران: هدف اتحادیه عرب تخریب روند مذاکرات وین است - اسپوتنیک ایران  , 1920, 16.04.2021
اشتراک
سخنگوی وزارت امور خارجه ایران اظهارات اخیر اتحادیه عرب را "ناشیانه و غیرمسئولانه" دانست.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از تسنیم، سعید خطیب‌زاده، سخنگوی وزارت امور خارجه ایران در واکنش به اظهارات سازمان‌های موسوم به اتحادیه عرب یا شورای همکاری خلیج فارس بیان داشت: این اظهارات ناشیانه و غیر مسئولانه در ادامه اظهارات ضد ایرانی آنها بیان می‌شود که هدف از طرح آنها نه درخواست مشارکت بلکه به منظور تخریب روند گفتگوهای فنی در وین است.

خطیب ‌زاده: ایران از رژیم صهیونیستی انتقام نطنز را خواهد گرفت - اسپوتنیک ایران  , 1920, 13.04.2021
خطیب ‌زاده: ایران از رژیم صهیونیستی انتقام نطنز را خواهد گرفت

سخنگوی وزارت امور خارجه ایران بیان داشت: دبیران کل این نهادها بدانند که ایران عضو آژانس بین‌المللی انرژی اتمی بوده و کلیه فعالیت‌های هسته‌ای جمهوری اسلامی تحت نظارت برنامه‌های پادمانی این سازمان قرار دارد و بدیهی است توسعه این برنامه منطبق با حقوق مشروع جمهوری اسلامی ایران و بر اساس منافع ملی و به منظور تامین نیازهای صلح‌آمیز ادامه خواهد یافت.

خطیب‌زاده افزود: بهتر است این مجموعه ها با پرهیز از تجاهل نسبت به واقعیت های موجود، نگرانی خود را معطوف به طرف های ناقض این توافق و قطعنامه ۲۲۳۱ نمایند.

وی در توصیه به دبیران کل این مجموعه‌ها بیان داشت: به جای همنوایی با رژیم صهیونیستی در اتهام زنی مستمر به جمهوری اسلامی ایران، توجه خود را معطوف فعالیت های هسته ای نظامی و غیرقانونی رژیم صهیونیستی کرده و خطرات صدها کلاهک هسته ای این رژیم و عضویت نداشتن در ان پی تی را بعنوان بزرگترین تهدید صلح و ثبات و امنیت در منطقه مد نظر خود قرار دهند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала