افزایش چشمگیر تولید نفت در ایران

© Depositphotos.com / Maxxyustasافزایش چشمگیر تولید نفت در ایران
افزایش چشمگیر تولید نفت در ایران - اسپوتنیک ایران  , 1920, 16.04.2021
اشتراک
رسانه آمریکایی وال استریت ژورنال اعلام کرده تولید نفت تحریم شده ایران ( منظور تحریم های یکجانبه آمریکا است) به لطف رشد واردات چین تقریبا به بالاترین سطح در دو سال گذشته رسیده است.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از ایرنا، وال استریت ژورنال  می نویسد صادرات نفت خام ایران در میان گفتگوهای هسته ای افزایش یافته است و تهران اکنون بیش از هر زمان نفت تولید می کند.

افزایش  واردات نفت از ایران توسط چین و عواقب آن  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 14.04.2021
افزایش واردات نفت از ایران توسط چین و عواقب آن

این رسانه آمریکایی خاطرنشان کرده، تولید نفت تحریم شده ایران به لطف رشد واردات چین تقریبا به بالاترین سطح در دو سال گذشته رسیده است، تحولی که می تواند از قدرت غرب در مذاکرات در مورد احیای توافق هسته ای با تهران بکاهد.

در دو گزارش بازار نفت که این هفته منتشر شد، اوپک و آژانس بین المللی انرژی به طور جداگانه به جهش های بزرگ ایران در تولید نفت خام ذکر کردند. بر اساس گزارش آژانس بین المللی انرژی، جمهوری اسلامی در ماه مارس روزانه ۲.۳ میلیون بشکه در روز تولید نفت خام دارد.

براساس گزارش آژانس بین المللی انرژی، تولید نفت خام کنونی ایران بالاترین سطح تولید از ماه مه ۲۰۱۹ است، زمانی که دولت ترامپ تحریم کامل فروش نفت ایران را اعمال کرد.

آژانس بین المللی انرژی همچنین اعلام کرد که افزایش تولید نفت خام در ایران توسط چین صورت گرفته است زیرا خرید پکن از تهران به ۶۰۰ هزار بشکه در روز رسیده است که ۵ برابر بیشتر ازحجم خریداری شده نفت خام در ۹ ماهه اول سال ۲۰۲۰ است.

پس از پیروزی جو بایدن در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا در ماه نوامبر (آبان)، بازار شاهد سفارشات بزرگتر خریداران نفتی چینی بود. بایدن در دوران کاندیداتوری حزب دموکرات متعهد شده بود که به پیمان هسته ای سال ۲۰۱۵ (برجام) با ایران که منجر به کاهش تحریم ها می شود، بر می گردد.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала