روحانی: همین امروز هم می‌توانیم غنی سازی ۹۰ درصدی انجام دهیم + ویدئو

© AFP 2023 / HO/Iranian Presidencyحسن روحانی رئیس جمهور ایران
حسن روحانی رئیس جمهور ایران - اسپوتنیک ایران  , 1920, 15.04.2021
اشتراک
حسن روحانی رئیس جمهور ایران با تاکید بر صلح آمیز بودن فعالیت‌های هسته‌ای ایران گفت: اگر امروز اراده کنیم غنی سازی ۹۰ درصد هم انجام می‌دهیم.

به گزارش اسپوتنیک، رئیس جمهور ایران برنامه دولت در ۱۰۰ روز پایانی کار خود را شکستن تحریم‌ها عنوان و تاکید کرد: در حال حاضر سربازان دیپلماسی ما در وین در حال تلاش هستند.  برای ما مهم نیست دشمن چه زمانی رفتار عاقلانه می کند اما آمریکا راهی جز بازگشت به برجام ندارد. اگر آنها به صورت کامل به برجام بازگردند ما نیز پس از راستی آزمایی که زمان زیادی نمی برد، به توافق باز می‌گردیم.

​رئیس جمهور ایران گفت: بنابراین این اظهار نگرانی که امروز در آمریکا و اروپا مطرح می شود مبنی براینکه داریم غنی‌سازی ۶۰ درصد را آغاز می‌کنیم و برخی تعبیر کردند ۶۰ درصد یعنی با یک حرکت به ۹۰ درصد رسیدن، درست نیست.

روحانی با بیان اینکه پیش از این هم می‌توانستیم ۶۰ درصد را انجام دهیم، اعلام کرد: همین امروز اگر اراده کنیم می‌توانیم غنی‌سازی ۹۰ درصد را انجام دهیم.  ما به دنبال بمب هسته‌ای نیستیم، این شما هستید که بمب های جدید می سازید بنابراین این اتهام روی پیشانی شماست. نمی‌خواهد درباره دولت و ملت ایران حرف بزنید.

وی تاکید کرد: هر روز که به تعهدات برجام برگردید ما هم بلافاصله به تعهدات خود برمی گردیم و غنی سازی مان طبق تعهد ۳.۶۷ بیشتر نخواهد بود و غنی سازی ۶۰ درصد متوقف می‌شود به همین جهت اگر شما به همه تعهدات برگردید ما هم برمی گردیم.

رئیس جمهور ایران خطاب به طرف مقابل در مذاکرات، تصریح کرد: غصه این چیزها را نخورید.  ایران به همه تعهدات خود پایبند است. ایران در عمل نشان داد وقتی قول می‌دهد قول او مردانه است و شما هم نشان دادید که قولتان بی اعتبار است. بنابراین درباره ایران نگران نباشید.

روحانی افزود: ایران مردانه حرف می‌زند، مردانه کار و با اخلاق حرکت می‌کند، سخنی که می‌گوید به سخن خود پایبند است.

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала