صربستان تولید "اسپوتنیک وی" را آغاز کرد

© Sputnik / Konstantin Mikhalchevskiy /  مراجعه به بانک تصاویر صربستان تولید "اسپوتنیک وی" را آغاز کرد
صربستان تولید اسپوتنیک وی را آغاز کرد - اسپوتنیک ایران  , 1920, 14.04.2021
اشتراک
صندوق سرمایه گذاری مستقیم روسیه از آغاز تولید واکسن کرونای "اسپوتنیک وی" در صربستان خبر داد.

به گزارش اسپوتنیک، صندوق سرمایه گذاری مستقیم روسیه اعلام داشت: تولید واکسن کرونای "اسپوتنیک وی" در صربستان و در انستیتوی ویروس شناسی، واکسن‌ها و سرم‌های تورلاک آغاز شده است؛ صادرات به کشورهای این منطقه در آینده امکان پذیر است.

دانشمندان: اسپوتنیک وی حتی با یک دوز تزریق نیز موثر است - اسپوتنیک ایران  , 1920, 13.04.2021
دانشمندان: اسپوتنیک وی حتی با یک دوز تزریق نیز موثر است

صندوق سرمایه گذاری مستقیم روسیه و موسسه ویروس شناسی، واکسن‌ها و سرم‌های تورلاک از آغاز تولید واکسن روسی "اسپوتنیک وی" در صربستان خبر دادند. بنابراین، صربستان اولین دولت در جنوب اروپا است که "اسپوتنیک وی" را تولید می‌کند. واکسن تولیدی در صربستان از سخت‌گیرانه ترین استانداردها برخوردار است.

این صندوق همچنین خاطرنشان شد که در آینده امکان صادرات این دارو به سایر کشورهای منطقه وجود دارد. واکسیناسیون علیه ویروس کرونا با واکسن روسی در صربستان از 6 ژانویه 2021 آغاز شده است.

کریل دیمیتریف، مدیرکل صندوق سرمایه گذاری مستقیم روسیه اظهار داشت: مطابق توافق های انجام شده بین صندوق سرمایه گذاری مستقیم روسیه و موسسه تورلاک، تولید واکسن "اسپوتنیک وی" در مدت زمان کوتاهی با موفقیت در صربستان آغاز شد. صربستان اولین کشور اروپایی بود که تولید واکسن روسی را آغاز کرد. از ابتدای سال جاری، این دارو به طور فعال برای واکسیناسیون مردم صربستان استفاده می‌شود و به لطف ایجاد تولید محلی، مقیاس واکسیناسیون در این کشور می‌تواند به طور قابل توجهی افزایش یابد.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала