کمالوندی درباره ضرورت حضور نماینده سازمان انرژی اتمی در نشست وین پاسخ داد

© Tasnim News Agencyکمالوندی درباره ضرورت حضور نماینده سازمان انرژی اتمی در نشست وین پاسخ داد
کمالوندی درباره ضرورت حضور نماینده سازمان انرژی اتمی در نشست وین پاسخ داد - اسپوتنیک ایران  , 1920, 10.04.2021
اشتراک
سخنگوی سازمان انرژی اتمی ایران: در این نشست فعلا کمیته فنی فعال نیست و ایران مسائل خودش را مطرح می‌کند و الان کمیته تحریم در حال گفت‌وگو است.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از نور نیوز، بهروز کمالوندی، سخنگوی سازمان انرژی اتمی ایران در پاسخ به این سوال که با توجه به در جریان بودن دور جدیدی از مذاکرات ذیل کمیسیون مشترک برجام با حضور نمایندگان 1+4، همانطور که می دانیم قرار بود در این نشست‌ها درباره ساز و کار بازگشت آمریکا به تعهدات برجامی بحث شود، بر این اساس چه ضرورتی داشت که نمایندگان سازمان انرژی اتمی هم در وین حضور پیدا کنند و آیا این حضور مانع اجرای قانون مجلس نخواهد بود؟ گفت: صحبتی که من با آقای غریب آبادی و عراقچی داشتم اتفاقی که در حال افتادن است این است که در این نشست خواسته های جمهوری اسلامی در حال مطرح شدن است و مواضع جمهوری اسلامی مشخص و مسلم است.

تا وقتی تحریم ها لغو نشود و راستی آزمایی انجام نگیرد ایران اقدامی نخواهد کرد و هیچ اطمینانی به طرف مقابل نخوایم داشت . لیست مطالبات و حدود 1600 تحریم از طرف ایران مطرح شده است و همچنین خواسته هایی که در برجام بوده ولی در عمل اجرا نشده بود همه اینها الان از طرف ایران مطرح شده است و قبل از برطرف شدن این مسائل اقدامی از طرف ایران انجام نخواهد گرفت. 

در خصوص پایبندی به قانون مجلس باید بگویم که در خصوص مسئله هسته ای، سازمان به طور کامل در حال اجرای قانون است.

سازمان به قانون مجلس پایبندی کامل دارد و در تعامل خوبی با نمایندگان مجلس داریم. ایران در صنعت هسته ای به سرعت در حال حرکت است و در این زمینه زمان به نفع جمهوری اسلامی است . در این خصوص اگر هیچ پیشرفتی هم در مذاکرات رخ ندهد ما از لحاظ فنی در حال پیشرفت هستیم .

در حقیقت کمیته فنی بعد از مشخص شدن سرنوشت تحریم ها وارد بحث میشود و تصمیم درباره همه مسائل برمیگردد به نتیجه گفتگوها در خصوص تحریم ها.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала