عراقچی: به گام به گام بودن لغو تحریم‌ها اعتقادی نداریم

CC BY 4.0 / Tasnim News Agency / عراقچی: به گام به گام بودن لغو تحریم‌ها اعتقادی نداریم
عراقچی: به گام به گام بودن لغو تحریم‌ها اعتقادی نداریم - اسپوتنیک ایران  , 1920, 10.04.2021
اشتراک
معاون سیاسی وزیر امور خارجه ایران خط مشی مذاکرات وین را بر اساس "مواضع قطعی نظام" اعلام نمود.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از تسنیم، عباس عراقچی، معاون سیاسی وزیر امور خارجه ایران در خصوص مذاکرات نشست کمیسیون مشترک برجام در وین اظهار داشت: خطی که در مذاکرات وین پیگیری کردیم و این هفته هم ادامه آن را پی خواهیم گرفت بر اساس مواضع قطعی نظام بوده و خواهد بود که اعلام شده است.

اولیانوف: نشست کمیسیون مشترک‌ برجام موفقیت آمیز بود - اسپوتنیک ایران  , 1920, 06.04.2021
اولیانوف: نشست کمیسیون مشترک‌ برجام موفقیت آمیز بود

معاون سیاسی وزیر امور خارجه ایران بیان داشت: ما خواهان رفع کامل تحریم‌ها هستیم؛ این شامل تحریم‌هایی می‌شود که در دوران ترامپ وضع شده است و همه تحریم‌های برجام را نیز شامل می‌شود. به گام به گام و مرحله به مرحله بودن لغو تحریم‌ها اعتقادی نداریم و حتماً باید رفع تحریم‌ها را راستی آزمایی کنیم و بعد اقدامات مان را انجام دهیم؛ این سه اصل کلیدی است که راهنمای ما در مذاکرات وین هم بوده است.

وی تصریح کرد: فهرست تحریم‌هایی که باید لغو شوند طولانی است و حتی از هزار و ۵۰۰ تحریم هم بیشتر است، هم شامل تحریم‌های موضوعی و هم تحریم‌های مربوط به افراد و موسسات می‌شود. یکی از کار‌های مهم ما، فهرست کردن تحریم‌هایی است که باید برداشته شوند؛ کارگروه تشکیل شده در وین، این اقدام را آغاز کرده است و ادامه خواهد داد.

نماینده روسیه: امکان حصول توافق درباره برجام تا اواسط ماه مه وجود دارد - اسپوتنیک ایران  , 1920, 09.04.2021
نماینده روسیه: امکان حصول توافق درباره برجام تا اواسط ماه مه وجود دارد

عراقچی با تاکید بر این که مهم است که وقتی تحریم‌ها برداشته می‌شوند آثارش را در عمل ببینیم، گفت: مثلاً اگر تحریم نفتی برداشته می‌شود به معنای یک دستور بر روی کاغذ نیست بلکه نفت باید به فروش برسد و خریداران نفت ایران بتوانند بدون هیچ مشکلی آن را بخرند و باید برای ما مسجل شود که تحریم‌ها برداشته شده است. وقتی راستی آزمایی انجام شود آن گاه ما تعهدات مان را انجام خواهیم داد.

عراقچی افزود: اگر مشاهده کنیم که طرف‌های مقابل، تعهدات شان را انجام نمی‌دهند، ما هم تعهدات برجامی مان را کاهش می‌دهیم؛ این کاری است که در دو سال گذشته انجام دادیم. در این چارچوب؛ تعهدات مان را در پنج گام کاهش و اقتدارمان را در عرصه هسته‌ای نشان دادیم و خلاف آن چه که گفته می‌شد نتوانستند ما را به شورای امنیت بفرستند بنابراین، ضمانت اجرایی برجام در دست خودمان است.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала