گزارش و تحلیل

پاکستانی ها برای واکسینه شدن توسط "اسپوتنیک وی" عجله دارند

© Sputnik / Aerolíneas Argentinas Airlines  /  مراجعه به بانک تصاویر پاکستانی ها برای واکسینه شدن توسط "اسپوتنیک وی" عجله دارند
پاکستانی ها برای واکسینه شدن توسط اسپوتنیک وی عجله دارند  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 08.04.2021
اشتراک
آنها برای تهیه "اسپوتنیک وی" روسی صف های طولانی می کشند.

خبرگزاری اسپوتنیک به نقل از رسانه تریبون (پاکستان) می نویسد: موج جدید ویروس کرونا پاکستان را فرا گرفته است. بلاخره هفته گذشته، افراد خصوصی توانستند این واکسن را خریداری کنند.

تولید محموله های آزمایشی واکسن روسی در ایران  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 08.04.2021
اجازه ثبت واکسن اسپوتنیک وی در اتریش با دور زدن اتحادیه اروپا

کراچی - مقامات پاکستانی آغاز واکسیناسیون رایگان را برای کارکنان بهداشت و درمان و شهروندان بالای 50 سال اعلام کردند. اما اوضاع به کندی بهتر می شود و ماه گذشته این کشور به بخش خصوصی اجازه داد تا بازرگانان این واکسن را خریداری کرده . به مردم ارائه دهند. اولین دور فروش واکسن Sputnik V آغاز شد که می توان آن را با قیمت حدود 12000 روپیه پاکستان (80 دلار) با بسته بندی دو دوز خریداری کرد. با وجود این قیمت ، چند مرکز واکسیناسیون صف های طولانی را گزارش کردند. برخی از ساکنان کراچی تقریباً سه ساعت در صف ایستادند. بیشتر آنها جوان پاکستانی هستند، زیرا هنوز واجد شرایط واکسیناسیون رایگان نیستند. سعد احمد 34 ساله روز یکشنبه پس از واکسیناسیون در یک کلینیک خصوصی نخبه در کراچی به رویترز گفت: "من بسیار خوشحالم که توانستم واکسن بزنم ، زیرا اکنون این کار برای مسافرت ضروری است."

خانم نشوا احمد، مسئول واکسیناسیون در بیمارستان جنوب شهر کراچی ، به رویترز گفت که به محض اینکه بیمارستان شروع به واکسیناسیون برای همه کرد ، یک صف طولانی بوجود آمد.

عراق در انتظار اولین محموله اسپوتنیک وی در ماههای آینده است - اسپوتنیک ایران  , 1920, 02.04.2021
عراق در انتظار اولین محموله اسپوتنیک وی در ماههای آینده است

عکس های صف در بیمارستان ها در شبکه های اجتماعی ظاهر شد - مردم تا اواخر شب ایستادند. یکی از کارمندان یکی از بیمارستان ها گفت که فقط در طی دو روز ، همه 5000 دوز "اسپوتنیک وی" خریداری شده توسط بیمارستان وی یا استفاده شده یا از قبل رزرو شده است. به گفته وی ، شرکت ها ، از جمله یکی از بزرگترین بانک های پاکستان ، مقدار زیادی واکسن برای کارمندان خود خریداری کرده اند.

اگرچه فروش خصوصی واکسن از هم اکنون آغاز شده است ، اما همچنان اختلاف بین دولت و واردکنندگان بر سر قیمت وجود دارد. در ابتدا ، مقامات پاکستانی موافقت کردند که واکسن های وارداتی را از سقف قیمت آزاد کنند، اما سپس اعلام کردند که حداکثر قیمت ها را تعیین می کنند. یک شرکت دارویی که 50 هزار دوز "اسپوتنیک وی" را خریداری کرده است ، علیه دولت شکایت کرده است. سرانجام ، دادگاه به آن اجازه داد تا واکسن را به قیمت خودش بفروشد تا زمانی که مقامات محدودیت قیمت را تعیین کنند.

در حالی که موج جدیدی از ویروس کرونا در سراسر کشور فراگیر شده و مراکز درمانی به سرعت در حال پر شدن هستند ، فروش خصوصی آغاز شده است.

همانطور که اسد عمر رئیس ستاد ملی عملیات و مدیریت مبارزه با کرونا در پاکستان در توئیتر خود نوشت، اکنون   3568 بیمار تحت مراقبت های ویژه هستند - این رقم مهمی است ، بالاترین رقم از آغاز ابتلا به بیماری همه گیر. تاکنون در پاکستان 687908 مورد عفونت و  778 14 مرگ ثبت شده است.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала