روحانی: نخستین منطقه تجارت آزاد را با کشور‌های حوزه اورآسیا تشکیل خواهیم داد

© AFP 2023 / HO/Iranian Presidencyروحانی: نخستین منطقه تجارت آزاد را با کشور‌های حوزه اورآسیا تشکیل خواهیم داد
روحانی: نخستین منطقه تجارت آزاد را با کشور‌های حوزه اورآسیا تشکیل خواهیم داد  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 08.04.2021
اشتراک
حسن روحانی گفت که در حال برنامه ریزی برای بنیان‌های منطقه‌ای تجارت آزاد با کشور‌های همسایه و ایجاد نخستین منطقه تجارت آزاد را با کشور‌های حوزه اورآسیا هستیم.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از اقتصاد نیوز، رئیس جمهور ایران حسن روحانی ظهر امروز در اجلاس سران کشورهای دی ۸، هدف ایران را دستیابی به رشد اقتصادی، توسعه متوازن، رفاه و سعادت مردم، حفظ ارزش‌ها و فرهنگ‌های ملی و کسب جایگاه مناسب در روابط بین‌المللی است.

بازار سرمایه - اسپوتنیک ایران  , 1920, 29.03.2021
اقتصاد ایران، بانک محور است

روحانی تصریح کرد: در حوزه همگرایی و تعاملات تجاری نیز در حال پی‌ریزی بنیان‌های منطقه‌ای تجارت آزاد با کشور‌های همسایه می‌باشیم و لذا بزودی اولین منطقه تجارت آزاد را با کشور‌های حوزه اورآسیا، شکل خواهیم داد.

وی در ادامه افزود که اقداماتی همچون تأسیس "دانشگاه بین‌المللی دی ۸" ایجاد "شبکه انتقال و تبادل فناوری دی هشت" که دو حوزه کلیدیِ آموزش و توسعه نیروی انسانی و گسترش همکاری‌های فنآورانه در بین ۸ کشور کلیدی می‌باشند؛ مؤید اهتمام ما دراین راستاست.
رئیس جمهور ایران خاطر نشان کرد: آمادگی کامل، داریم برای عملیاتی کردن توافقات حاصله در دی ۸ در حوزه‌های فناوری اطلاعات، تسهیل تجارت، سرمایه گذاری، کشاورزی، پتروشیمی، علمی، بهداشتی، گردشگری و تسهیل صدور روادید، است.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала