اعزام کشتی های جنگی آمریکا به دریای سیاه

© Sputnik / Mikhail Patlis /  مراجعه به بانک تصاویر دریای سیاه
دریای سیاه - اسپوتنیک ایران  , 1920, 08.04.2021
اشتراک
آمریکا برای نشان دادن حمایت خود از اوکراین، قصد دارد کشتی های نظامی خود را به دریای سیاه اعزام کند.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از شبکه تلویزیونی « سی ان ان» با استناد به منبعی در وزارت دفاع آمریکا، نیروی دریایی آمریکا بطور منظم ناوگان خود را به دریای سیاه اعزام می کند، اما این گام در زمان حاضر به معنای ارسال پیام خاصی برای فدراسیون روسیه خواهد بود.

جن ساکی، سخنگوی مطبوعاتی کاخ سفید در کنفرانس مطبوعاتی منظم خود اعلام کرد که آمریکا تعداد زیادی از کشتی های نظامی روسیه را در نزدیکی مرزهای اوکراین به ثبت رسانده است که از سال 2014 بیسابقه بوده است.

هانتر بایدن پسر جو بایدن - اسپوتنیک ایران  , 1920, 01.04.2021
استفاده پسر بایدن از درآمد کار در اوکراین برای خرید مواد مخدر و الکل

ساکی در ادامه گفت:« آمریکا نگران تشدید اوضاع در شرق اوکراین و از جمله استقرار نیروهای روسیه در نزدیکی مرزهای اوکراین می باشد. آمریکا این موضوع را با شرکای خود از ناتو بررسی می کند».

گفتنی است تصمیم روسیه برای اعزام این کشتی‌های جنگی به دریای سیاه باعث ابراز نگرانی کشورهای اروپایی از جمله دولت کی‌یف در بحبوحه تنش‌ها بر سر انباشت نیروی نظامی این کشور در نزدیکی اوکراین شده است. وزارت دفاع روسیه روز سه‌شنبه نیز گفته بود که عملیات بازرسی از پیش‌ برنامه‌ریزی شده از نیروهای مسلح خود با هدف بررسی میزان آمادگی رزمی آنها را آغاز کرده که شامل برگزاری بیش از ۴ هزار رزمایش و تمرین نظامی در ماه جاری میلادی (آوریل) می‌شود.

در بیانیه وزارت دفاع آمده است: «به‌عنوان بخشی از بررسی آموزشی زمستانی، بیش از ۱۰ ناوچه آبی‌خاکی و شناورهای توپخانه‌دار از منطقه نظامی جنوبی در حال انجام حرکت بین‌ناوگانی از دریای خزر به دریای سیاه هستند».

اوکراینی‌ها هفته گذشته روسیه را به استقرار نیروهای نظامی در اطراف مرزهای مشترک متهم کرده و مدعی شدند جدایی‌طلبان تحت حمایت روسیه به صورت سیستماتیک، آتش‌بس در شرق اوکراین را نقض می‌کنند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала