کرونا ویروس هندی در آمریکا شناسایی شد

© Depositphotos.com / Ralwelجهش مضاعف ویروس کرونا
جهش مضاعف ویروس کرونا  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 06.04.2021
اشتراک
مقامات آمریکایی اعلام کردند گونه جدید کروناویروس حاوی دو جهش است.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از «هندوستان تایمز»، متخصصان آمریکایی اظهار داشتند که نوع هندی کروناویروس حاوی دو جهش در یک ویروس است که پیش از این در گونه‌های مجزا از هم مشاهده شده بود.

بنابر اعلام مقامات آمریکایی گونه جدید کروناویروس عامل موج دیگری از موارد ابتلا به بیماری کووید-۱۹ در هند بوده که اکنون در این کشور شناسایی شده است. گونه جدید کروناویروس دارای «جهش دوگانه» خوانده می شود زیرا حاوی دو جهش از این پاتوژن (عامل بیماری‌زا و در اینجا منظور همان کروناویروس) است.

Медики лечат пациента в больнице имени Филатова, Москва - اسپوتنیک ایران  , 1920, 01.04.2021
اعلام یک پیامد خطرناک ویروس کرونا برای افراد مسن

مقامات بهداشتی آمریکا می گویند که نوع جدید کروناویروس عامل افزایش روزانه موارد جدید ابتلا طی چند هفته گذشته بوده است. طبق اعلام دانشگاه جانز هاپکینز، موارد جدید ابتلا از حدود ۹۱۰۰ مورد در ۱۵ فوریه، در هفته منتهی به چهار آوریل به ۱۰۳ هزار مورد رسیده است.

ویروس کرونا که شیوع آن از اواخر دسامبر سال 2019 میلادی در چین شروع شد، علاوه بر30 استان و منطقه چین، به شماری دیگر از کشورها از جمله آمریکا، استرالیا، تایلند، مالزی، کره جنوبی، ژاپن، کانادا، سوئد، اسپانیا، فرانسه و امارات متحده عربی نیز سرایت کرد.

در 31 دسامبر سال 2019، مقامات چینی از شیوع ذات الریه پنومونی ناشناخته در شهر ووهان در بخش مرکزی این کشور (استان هوبی) به سازمان بهداشت جهانی اطلاع دادند. کارشناسان عامل ایجاد کننده بیماری را شناسایی کرده اند، این یک ویروس جدید است.  این ویروس می‌تواند از طریق قطرات تنفسی از انسان به انسان هم منتقل شود.حدس زده می‌شود که ممکن است این بیماری از طریق تماس با این آبزیان یا خوردن آنها منتقل شود، ولی هنوز نتیجه نهایی در این زمینه حاصل نشده است.

دوره نهفتگی این بیماری به طور متوسط حدود 7 روز است و علائم بیماری پس از گذشت این بازه زمانی در بدن فرد مبتلا ظاهر می‌شود. علائم شامل تب، بدن درد، گلو درد، سرفه، درد عضلات، آب ریزش بینی، سر درد است. برخی دچار علائم گوارشی مثل تهوع و اسهال می‌شوند. آنچه باعث نگرانی می‌شود این است که فرد دچار ذات الریه شود.

سازمان بهداشت جهانی شیوع این بیماری را فوریتی با اهمیت بین المللی تشخیص داد و نام رسمی آن را بیماری COVID-19 گذاشت.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала