هدیه نوروز ۱۴۰۰، بحران مرغ و کرونا در ایران

© Photo / IRNAهدیه نوروز ۱۴۰۰، بحران مرغ و کرونا در ایران
هدیه نوروز ۱۴۰۰، بحران مرغ و کرونا در ایران - اسپوتنیک ایران  , 1920, 06.04.2021
اشتراک
همزمان با افزایش مبتلایان کرونا و جولان ویروس کرونای انگلیسی در ایران، مردم به دلیل افزایش قیمت و کمبود مرغ در صف های طولانی می ایستند، که همین باعث زیر ذره بین رفتن دولت و تحت فشار قرار گرفتن از سوی مجلس ایران شده است.

به گزارش اسپوتنیک، همزمان با نزدیک شدن به انتخابات ریاست جمهوری در ایران، فشارها بر دولت حسن روحانی در حال افزایش است.

علی بابایی سخنگوی کمیسیون اجتماعی مجلس ایران، با انتقاد از دولت حسن روحانی در رابطه با توزیع مرغ و تشکیل صف ‌های طولانی برای خرید آن، خواستار استعفای رئیس جمهوری ایران شد.

Посмотреть эту публикацию в Instagram

Публикация от عصرهامون (@asrehamoon_sb)

همچنین سیدجواد ساداتی ‌نژاد عضو کمیسیون کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط زیست مجلس ایران اذعان کرد: صف‌ های طویل دریافت مرغ در بازار و میادین میوه و تره بار در شرایط کرونایی باعث شدت‌ گیری بیماری می‌شود و هزینه جبران ناپذیری بر نظام سلامت کشور وارد خواهد کرد.

Посмотреть эту публикацию в Instagram

Публикация от یزدفردا | YazdFarda (@yazdfarda)

با نزدیک شدن به سال ۱۴۰۰ خورشیدی در ایران، تمهیدات تازه ای در محدودیت های کرونایی در ایران شکل گرفت.

بر اساس آمار رسمی، در اولین روز کاری سال ۱۴۰۰ و پایان تعطیلات نوروزی، ۱۱ هزار و ۴۲۰ مبتلای جدید در شبانه روز اخیر در ایران شناسایی شده و ۱۲۳ بیمار جان خود را از دست دادند.

Посмотреть эту публикацию в Instagram

Публикация от طعم زندگی (@tamezendegi)

دکتر حریرچی قائم مقام وزیر و معاون کل وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی ایران، از شهروندان ایران خصوصا افرادی که تاکنون مبتلا نشده و ایمنی کسب نکرده اند، خواست مقررات بهداشتی همچون شستشوی دست ها و استفاده از ماسک و فاصله اجتماعی را رعایت کنند.

سیما سادات لاری سخنگوی وزارت بهداشت ایران درباره وضعیت جاری در کشور گفت: ویروس جهش یافته کرونای انگلیسی تقریبا در تمام کشور گردش پیدا کرده و در ایام تعطیلات نوروز بیش از ۱۵ هزار نفر که مبتلا به ویروس کرونا بوده و از بیماری خود آگاهی داشتند، سفر کرده ‌اند.

به گفته مقام های بهداشتی دولت ایران، یکی از عوامل افزایش موارد ابتلا در تعطیلات نوروزی امسال، رفت و آمد به کشور ترکیه ادامه داشته و حتی افزایش هم پیدا کرد.

Посмотреть эту публикацию в Instagram

Публикация от املاک کیش (@amlakkish.ir)

ناهماهنگی دستگاه ‌های مختلف در وضع و اعمال محدودیت‌ها و روند بسیار کند و محدود واکسیناسیون از جمله دلایل عمده‌ای است که برای ناکامی دولت ایران در مهار کرونا مطرح شده است.

دکتر سعید نمکی وزیر بهداشت ایران از عبدالرضا رحمانی فضلی وزیر کشور و فرمانده قرارگاه عملیاتی ستاد مبارزه با بیماری کرونا، خواسته است که رفت و آمدهای هوایی و زمینی به ترکیه که موارد ابتلا به ویروس جهش یافته کرونا در آن رو به افزایش است، به مدت یک هفته متوقف شود.

به گفته مسئولان، سفر، دید و بازدیدهای نوروز، برگزاری مراسم عزا و عروسی و پایین آمدن رعایت مراقبت‌های بهداشتی بویژه کاهش استفاده از ماسک، آمار ابتلا را در نقاط مختلف ایران بالا برده و باعث نگرانی از تشدید موج جدید شده است.

Посмотреть эту публикацию в Instagram

Публикация от DIDARNews - دیدار نیوز (@didarnews)

مقام‌های بهداشتی می‌گویند گونه‌ ای از ویروس کرونا که در بریتانیا شناسایی شده، عامل اصلی موج جدید ابتلا است.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала