روسیه ناوگان مدرن و جدیدی دریافت کرد

© Photo / Press service of the Ministry of Defence of the Russian Federation نیروی دریایی روسیه
 نیروی دریایی روسیه  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 05.04.2021
اشتراک
ناوگان جدید روسیه از قدرت مقابله با ناتو برخوردار است.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از «بیزنس اینسایدر»، ناوگان نظامی – دریایی روسیه دائم در حال توسعه است که یک خطر واقعی برای نیروهای مسلح ناتو به حساب می آید.

نویسنده مقاله منتشره در نشریه نامبرده معتقد است که نیروی دریایی روسیه فعالیت خود در قطب شمال و حضور خود در آفریقا و خاورمیانه را شدت بخشیده و به گشت زنی در حوالی اروپا دست می زند و فعالیت های ناتو را زیر نظر دارد.

 زیردریایی  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 22.03.2021
آغاز ساخت زیردریایی‌های سبک و نیمه سنگین در ایران

هم اکنون، نیروی دریایی روسیه شامل حدود 360 کشتی و شناور از انواع مختلف است. کشتی های کوچکتر آماده برای شرکت در نبردها جای کشتی های بزرگتر نظامی را گرفته اند. بسیاری از آن ها در مقایسه با کشتی های ناتو از همین نوع، از نظر اندازه کوچکتر هستند و سلاح کمتری دارند. اما فناوری و تسلیحات جدید، به ویژه موشک بالدار « کالیبر» آن ها را برتر از کشتی های ناتو می کند.

با وجود این، قدرت واقعی روسیه هم اکنون زیر آب پنهان شده است که در ناوگان زیردریایی روسیه، 59 زیردریایی و از جمله 12 زیردریایی اتمی با موشک های بالستیکی و 9 زیردریایی اتمی با موشک های بالدار قرار دارد.

تا پایان سال جاری، نیروی دریایی روسیه قصد دارد 6 زیردریایی جدید را به بهره برداری برساند که سه زیردریایی اتمی خواهد بود. روسیه قصد دارد شناور اتمی موشکی پروژه 1144 «اوریون» را بطور کامل مدرنیزه کند.  تا پایان سال 2022، آزمایش یگانه ناو هواپیمابر آغاز خواهد شد.

به عقیده نویسنده مقاله، روسیه  نیروهای مسلح خود را کاهش و با کیفیت و متخصص‌تر و آن ها را مجهز به فناوری جدید کرده است.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала