کارشناس: امنیت تنگه هرمز تنها با کمک کشورهای منطقه تامین می‌شود

© Sputnik / Shiva Abshenas تنگه هرمز
 تنگه هرمز - اسپوتنیک ایران  , 1920, 05.04.2021
اشتراک
هم افزایی دریایی در سطوح مختلف بین دو کشور باعث تحقق اهداف مشترک دریایی خواهد شد.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از «ایرنا»، فرمانده منطقه یکم نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران اظهار داشت که تمرین و برگزاری جلسه های مشترک به منظور تبادل اطلاعات و دانش دریایی حامل این پیام است که امنیت و صلح در منطقه راهبردی تنگه هرمز و شمال اقیانوس هند تنها با کمک کشورهای منطقه قابل تامین است.

امیر دریادار دوم جعفر تذکر  روز 5 آوریل (دوشنبه) در دیدار با فرمانده ناوگروه نیروی دریایی پاکستان اظهار داشت: «هدف از این تعاملات بین دو نیروی دریایی ارتش ایران و پاکستان تقویت مناسبات نظامی و دستیابی به یک روش مورد پذیرش طرفین جهت طراحی و اجرای تمرین مرکب دریایی است.

ویژگی ‌های خطوط انتقال آب خلیج فارس به فلات مرکزی ایران - اسپوتنیک ایران  , 1920, 14.03.2021
ویژگی ‌های خطوط انتقال آب خلیج فارس به فلات مرکزی ایران

این هم افزایی دریایی در سطوح مختلف بین دو کشور باعث تحقق اهداف مشترک دریایی خواهد شد و در نتیجه باعث نمایش عزم و اراده نیروهای دریایی دو کشور در برقراری امنیت حمل و نقل و تجارت دریایی در مناطق تحت حاکمیت می شود.

دستیابی به فرهنگ و زبان مشترک تاکتیکی برای اجرای عملیات دریایی از دیگر مزیت های این بازدیدهاست و این ملاقات‌ها و سفرهای دریایی بین دو کشور ایران و پاکستان باعث نزدیکی بیشتر فرهنگ دو کشور که اشتراکات دینی و ملی زیادی هم دارند، می شود».

ادمیرال خان محمود آصف، فرمانده ناوگروه نیروی دریایی پاکستان نیز در این دیدار با تاکید بر اینکه سفرهای دریانوردی به ایران باعث تعمیق روابط دوستانه بین دو کشور می‌شود، گفت: «اینگونه سفرها علاوه بر انتقال تجربیات تخصصی، باعث افزایش توانمندی‌ها و انتقال تجارب بین دو کشور می‌شود.

تقویت روابط بین نیروی دریایی دو کشور و اجرای تمرینات مشترک را دو هدف عمده حضوری ناوگروه در بندرعباس است و برقراری امنیت در خلیج فارس که مهمترین شاهراه بین المللی در سطوح جهان محسوب می‌شود برای ۲ کشور ایران و پاکستان مهم بوده و برقراری روابط با ایران برای پاکستان بسیار حائز اهمیت است».

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала