دادگاه رسیدگی به پرونده نتانیاهو برگزار می شود

© Sputnik / Irina Kalashnikova /  مراجعه به بانک تصاویر دادگاه رسیدگی به پرونده نتانیاهو برگزار می شود
دادگاه رسیدگی به پرونده نتانیاهو برگزار می شود - اسپوتنیک ایران  , 1920, 05.04.2021
اشتراک
برای نخستین بار دادگاه رسیدگی به اتهامات فساد مالی نخست وزیر اسرائیل با حضور شاهدان برگزار خواهد شد.

به گزارش اسپوتنیک، به نقل از بی.بی.سی، روز دوشنبه دادگاه بنیامین نتانیاهو نخست وزیر اسرائیل از سر گرفته خواهد شد و برای نخستین بار قرار است این دادگاه با حضور شاهدان برگزار گردد.

مشکل نتانیاهو است نه انتخابات - اسپوتنیک ایران  , 1920, 24.03.2021
گزارش و تحلیل
مشکل نتانیاهو است نه انتخابات

نخست وزیر اسرائیل، متهم به رشوه خواری و سوء استفاده از قدرت در سه فقره پرونده متفاوت است. نتانیاهو پیشتر در ماه فوریه اتهامات علیه خود را رد کرده بود.

جلسه رسیدگی به اتهامات این مقام اسرائیلی تاکنون چند بار به دلایلی از جمله شیوع ویروس کرونا و برگزاری انتخابات به تعویق افتاده است.

دادستان ‌ها علیه نتانیاهو سه کیفرخواست صادر کرده‌ اند که به پرونده ‌های ۱۰۰۰، ۲۰۰۰ و ۴۰۰۰ معروف شده‌ اند. در کیفرخواست نخست، بنیامین نتانیاهو به دریافت هدایا، به ازای کمک به تجار بزرگ متهم شده است.

در کیفرخواست دوم که همانند کیفرخواست نخست شامل اتهام کلاه برداری و خیانت در امانت است، نتانیاهو متهم است که به مدیران روزنامه یدیوت آحارونوت کمک کرده است تا در ازای پوشش خبری مناسب از او، فروش خود را افزایش دهند.

در پرونده سوم که شامل اتهام کلاه برداری، خیانت در امانت و دریافت رشوه است، نتانیاهو متهم است در زمانی که علاوه بر نخست وزیری عهده دار سمت وزارت ارتباطات بوده، قوانین نظارتی بر رسانه ‌ها را به گونه ‌ای اعمال کرده که به نفع "شایول الویتچ" سهامدار عمده یک شرکت مخابراتی بوده است.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала