جان کری: ادامه حضور آمریکا در خاورمیانه مهم و استراتژیک است

© AFP 2023 / Fabrice Coffriniجان کری: ادامه حضور آمریکا در خاورمیانه مهم و استراتژیک است
جان کری: ادامه حضور آمریکا در خاورمیانه مهم و استراتژیک است - اسپوتنیک ایران  , 1920, 05.04.2021
اشتراک
نماینده ویژه رئیس جمهور آمریکا در امور آب و هوایی بیان داشت که واشنگتن به دلایل مهم و استراتژیک به حضور و مشارکت در منطقه خاور میانه ادامه می دهد.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از خبرگزاری فارس، جان کری نماینده ویژه رئیس‌جمهور آمریکا در امور آب و هوایی در مصاحبه با شبکه «سی‌ان‌بی‌سی» در خصوص احتمال کاهش حضور نظامی آمریکا در منطقه بیان داشت که آمریکا به دلیل وجود برخی مسائل حل نشده، به حضور خود در منطقه ادامه خواهد داد.

وی خاطر نشان کرد: امروز نمی‌توان به این سوال پاسخ داد زیرا این به شرایط قابل توجه‌ای که قرار نیست در آینده نزدیک رخ دهد، بستگی دارد . فکر نمی‌کنم آمریکا یک مرتبه حضورش را که به دلایل بسیاری برای منطقه استراتژیک و مهم است، کاهش دهد. فکر می‌کنم که  بسیاری از چیزها بستگی به آنچه که در ارتباط با مسائل استراتژیک رخ می‌دهد بستگی دارد که خارج از مسئولیتهای من است، ارتباطی با مسائل آب و هوایی ندارد.

پنتاگون: آمریکا برای عقب انداختن برجام زمانی ندارد - اسپوتنیک ایران  , 1920, 05.04.2021
پنتاگون: آمریکا برای عقب انداختن برجام زمانی ندارد

جان کری افزود: اما به مشارکت شدید در اینجا ادامه خواهیم داد زیرا مسائل حل نشده‌ای وجود دارد. مسائل حل نشده قرار نیست یک مرتبه طوری تغییر کنند که آمریکا یا سایر طرف‌ها که به امنیت و صلح کمک می‌کنند یا می‌خواهند در این زمینه کمک کنند، ناپدید شوند. فکر نکنم این اتفاق بیفتد.

وی در ارتباط با مذاکرات برجامی که قرار است روز سه‌شنبه در وین اتریش برگزار شود نیز صحبت کرد و در پاسخ به این سوال که آیا سیاست حداکثری دولت سابق آمریکا، که همچنان در دولت بایدن هم ادامه یافته، این کشور را در شرایط بهتری نسبت به سال ۲۰۱۵ که برجام امضا شد قرار داده، تاکید کرد: فکر نمی‌کنم که مناسب باشد در این زمان درباره مذاکرات نظری بدهم. با احترام به همه نمی‌خواهم روی فکر کسی تاثیر بگذارم. این کار درستی نیست. من می‌خواهم چالش بحران آب و هوایی را حل کنم. آدم‌های بسیار باکفایتی داریم که خوشبخاته قرار است دور هم جمع شوند و به چالش ایران و منطقه بپردازند.

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала