اروپا به دلیل رقابت واکسن روسی را به بازار خود راه نمی دهد

© Sputnik / Konstantin Mikhalchevskiy /  مراجعه به بانک تصاویر اروپا به دلیل رقابت واکسن روسی را به بازار خود راه نمی دهد
اروپا به دلیل رقابت واکسن روسی را به بازار خود راه نمی دهد - اسپوتنیک ایران  , 1920, 05.04.2021
اشتراک
مدیر مرکز تحقیقات اپیدمیولوژی و میکروبیولوژی وزارت بهداشت روسیه اذعان کرد: اتحادیه اروپا از بازدهی بالای واکسن روسی می ترسد.

به گزارش اسپوتنیک، الکساندر گینتسبورگ مدیر مرکز تحقیقات اپیدمیولوژی و میکروبیولوژی وزارت بهداشت روسیه، می گوید، بروکسل می ترسد که واکسن روسی رقیب خیلی از داروهای اروپایی شود.

تمجید نخست وزیر اتریش از واکسن اسپوتنیک وی - اسپوتنیک ایران  , 1920, 03.04.2021
تمجید نخست وزیر اتریش از واکسن روسی "اسپوتنیک وی"

وی گفت: اتحادیه اروپا عجله ای ندارد که "اسپوتنیک وی" را به عنوان یک کالای تجاری تمام عیار به بازار بیاورد، از خواص بالای مصرف کننده آن ترس دارد و به لطف آن ممکن است محصولی را که بوروکراسی اروپا در داخل کشور را تبلیغ می کند کمی عقب بکشد.

از ابتدای ماه مارس، واکسن روسی علیه ویروس کرونا "اسپوتنیک وی" در حال گذراندن مراحل معاینه تدریجی در سازمان دارویی اروپا است که، از جمله موارد دیگر، توصیه هایی را برای استفاده در کشورهای اتحادیه اروپا ارائه می دهد.

طبق گزارش رسانه ها، داروی روسی ممکن است تا اوایل ماه مه تاییدیه سازمان دارویی اروپا را دریافت کند.

هفته گذشته سرویس اطلاعات خارجی روسیه گفت: اتحادیه اروپا در تلاش است اقدامات فوری برای بی اعتبار کردن واکسن روسی ویروس کرونا انجام دهد.

به خصوص سرویس اطلاعات خارجی بیانیه اخیر کمیساریای اروپا در بازار داخلی اتحادیه اروپا "تیری برتون" در مورد رد واکسن ضد ویروس کرونا ویروس روسیه حتی در مواجهه با تهدید رو به رشد جان صدها هزار شهروندان اتحادیه اروپا را یاد آور شد.

علاوه بر این، همانطور که در سرویس اطلاعات خارجی روسیه ذکر شده است، لوتز گولنر رئیس بخش ارتباطات استراتژیک و تجزیه و تحلیل اطلاعات خدمات سیاست خارجی اروپا، معتقد است که سازمان های دارویی اروپا باید صدور گواهینامه برای واکسن روسی را تا ماه ژوئیه-آگوست سال جاری به تأخیر بیندازند تا شرکت های غربی بتوانند تولید خود را گسترش دهند و همه بازار را اشغال کنند.

در آگوست سال ۲۰۲۰، وزارت بهداشت روسیه اولین واکسن جهان را برای پیشگیری از کووید-۱۹ ثبت کرد که توسط مرکز تحقیقات الکتروشیمی گامالیا ساخته شده است. نام این محصول "اسپوتنیک وی" اعلام شد.

این دارو در پلت فرم مورد مطالعه و آزمایش شده از ناقلین آدنو ویروسی انسان ایجاد شده است که از مزایای مهم آن می توان به ایمنی، اثربخشی و عدم وجود عواقب منفی طولانی مدت اشاره کرد. اکنون واکسن ها در حال انجام آزمایشات پس از ثبت هستند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала