اخلال آمریکا در بازگشت مهاجران سوری به وطن

© AP Photo / Hussein Mallaاخلال آمریکا در بازگشت مهاجران سوری به وطن
اخلال آمریکا در بازگشت مهاجران سوری به وطن - اسپوتنیک ایران  , 1920, 05.04.2021
اشتراک
ستاد همکاری بین دستگاهی دولت روسیه و سوریه: آمریکا با سود بردن از ایجاد بی ثباتی در سوریه و با استفاده از تبلیغات منفی، مانعی برای بازگشت پناهجویان سوری به وطنشان می شود.

به گزارش اسپوتنیک، ستاد همکاری بین دستگاهی دولت روسیه و سوریه با انتشار بیانیه‌ای از کارشکنی آمریکا برای جلوگیری از بازگشت پناهجویان سوری به کشور خود خبر داد.

بر اساس این گزارش، در بیانیه مذکور تاکید شده که آمریکا با انجام برخی اقدامات و به کارگیری ساز و کارها از بازگشت پناهجویان سوری به کشور خود جلوگیری کرده و مانع آنها می‌شود و علیرغم تلاش‌های مجدانه مقامات سوری برای ایجاد شرایط لازم برای بازگرداندن شهروندان این کشور به خانه‌های خود، آمریکا و متحدین این کشور اقدام به اجرای برخی ساز و کارها از جمله به راه انداختن کمپین‌های تبلیغاتی برای نگه داشتن شهروندان سوری در کشورهای همسایه کرده اند.

کاروان های پشتیبانی نظامی آمریکا در عراق مورد حمله قرار گرفتند - اسپوتنیک ایران  , 1920, 05.04.2021
کاروان های پشتیبانی نظامی آمریکا در عراق مورد حمله قرار گرفتند

همچنین در ادامه این بیانیه آمده است: ما ذکر این نکته را بسیار ضروری می‌دانیم که ارزیابی دفتر کمیساریای عالی سازمان ملل متحد در خصوص پناهجویان و چشم انداز (تعیین شده توسط این دفتر) برای شهروندان سوریه که در کشورهای دیگر خاورمیانه مستقر هستند، بازگشت آنها به سرزمین مادری خود است که البته بیش از 70 درصد از آنها امیدوارند به محل اقامت دائمی خود (سوریه) بازگردند. با این حال، این سوال منطقی به ذهن خطور می کند که پس چرا تاکنون این اتفاق رخ نداده است؟

بنا بر اظهارات ستاد همکاری بین دولتی روسیه و سوریه، آمریکا از حفظ نا آرامی و بی ثباتی در سوریه سود برده و از این طریق به دنبال توجیه حضور غیر قانونی خود در این کشور و غارت منابع طبیعی متعلق به مردم سوریه است.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала