واکسن اسپوتنیک لایت، خطر ابتلا به کرونا را به نصف کاهش می دهد

© Sputnik / Vladislav Vodnev /  مراجعه به بانک تصاویر واکسن اسپوتنیک لایت، خطر ابتلا به کرونا را به نصف کاهش می دهد
 واکسن اسپوتنیک لایت، خطر ابتلا به کرونا را به نصف کاهش می دهد - اسپوتنیک ایران  , 1920, 04.04.2021
اشتراک
مدیر مرکز ملی به نام گامالیا در گزارش گفت که "نسخه سبک" واکسن کرونا ویروس اسپوتنیک وی (اسپوتنیک لایت) می تواند خطر عفونت به این بیماری را به نصف کاهش دهد.

به گزارش اسپوتنیک،  الكساندر گینتسبورگ، مدیر مركز تحقیقات ملی اپیدمیولوژی و میكروبیولوژی گامالیا  در روسیه گفت"اگر گزینه اسپوتنیک لایت، که گزینه سبکتری نسبت به اسپوتنیک وی است، به طور جداگانه و بدون واکسیناسیون دوم استفاده شود این امکان را می دهد که ابتلای بیمار را به این عفونت 50 درصد یا حتی 60 درصد کاهش دهد."

تمجید نخست وزیر اتریش از واکسن اسپوتنیک وی - اسپوتنیک ایران  , 1920, 03.04.2021
تمجید نخست وزیر اتریش از واکسن روسی "اسپوتنیک وی"

وی افزود كه استفاده از "اسپوتنیک وی" امكان تخلیه بیمارستان های پزشكی را از وجود حجم زیادی از افراد بیمار فراهم می كند.

پیش از این الكساندر گینتسبورگ، مدیر مركز تحقیقات ملی اپیدمیولوژی و میكروبیولوژی گامالیا اعلام کرد این موسسه علمی سازوكاری را برای به روز كردن واكسن ویروس كرونا ایجاد کرده است.

در اوت سال 2020 ، وزارت بهداشت روسیه  اولین واکسن در جهان را برای پیشگیری از کووید 19 را  ثبت کرد که توسط مركز تحقیقات ملی اپیدمیولوژی و میكروبیولوژی گامالیا تولید شده واسپوتنیک وی نام دارد. این واکسن بر اساس پلتفرم آزمایش  شده ناقلین آدنو ویروس انسانی  ساخته شده است. همچنین در روسیه واکسن های "EpiVacCorona" ساخت مرکز "وکتور" و واکسن  "KoviVak" از مرکزی به نام چوماکوف، .ابسته به آکادمی علوم روسیه ثبت شده اند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала