قاضی دادگاه صدام حسین بر اثر کرونا درگذشت

© AFP 2023 / Chris Hondrosقاضی دادگاه صدام حسین، بر اثر کرونا درگذشت
قاضی دادگاه صدام حسین، بر اثر کرونا درگذشت - اسپوتنیک ایران  , 1920, 04.04.2021
اشتراک
محمد عریبی الخلیفه، قاضی بازنشسته که زمانی قضاوت دادگاه صدام حسین دیکتاتور سابق عراق را به عهده داشت بر اثر ابتلا به کرونا در بیمارستانی در بغداد درگذشت.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از بيانيه دادگاه قضائى عراق، بر اساس اعلام دیروز شورای عالی قضایی عراق، محمد عریبی الخلیفه دراثر ابتلا به کرونا در بیمارستانی در بغداد درگذشته است. این قاضی 52 سال سن داشت و پس از تغییر رژیم عراق در سال 2003 قضاوت چند دادگاه مربوط به جنایات سران سابق رژیم عراق از جمله صدام حسین را بر عهده داشت.

محمد عریبی الخلیفه که دانش آموخته دانشکده حقوق دانشگاه بغداد بود و از سال 2000 با حکم رییس جمهوری وقت عراق (صدام) به عنوان قاضی منصوب شده بود. محمد عریبی از آگوست سال 2004 به عنوان قاضی تحقیق در دادگاه رسیدگی به پرونده صدام حسین تعیین شد. او همچنین رسیدگی به چند پرونده مربوط به جنایات سران حکومت بعثی عراق از جمله عملیات انفال و کشتار حلبچه را نیز بر عهده داشت.

قاضی محمد عریبی که شیعه مذهب بود پس از آن شهرت یافت که به جای قاضی عبدالله عامری منصوب گردید، قاضی عبدالله عامری متهم به نرمش در جریان دادرسی در برابر صدام حسین شده بود.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала