روحانی: رفع موانع و پشتیبانی از تولید نباید در حد حرف و سخن بماند

© AP Photo / Jason DeCrowروحانی: رفع موانع و پشتیبانی از تولید نباید در حد حرف و سخن بماند
روحانی: رفع موانع و پشتیبانی از تولید نباید در حد حرف و سخن بماند - اسپوتنیک ایران  , 1920, 04.04.2021
اشتراک
رئیس جمهور ایران: برای تحقق شعار سال باید سخن فعالان اقتصادی بخش خصوصی را شنید و موانع سیاسی و حقوقی را از سر راه برداشت و از سرمایه‌گذاری بخش خصوصی حمایت قانونی کرد.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از تسنیم، حسن روحانی، رئیس‌جمهور ایران درباره اقدامات و برنامه‌های پیشنهادی برای تحقق شعار "تولید، پشتیبانی‏‌ها، مانع‏‌زدایی‏‌ها" گفت: شعار امسال تداوم شعار سال‌های اخیر است و پیام ثبات و استمرار نگاه حمایت از تولید در سیاست های کشور را دارد. آنچه امروز بیش از همه اهمیت دارد حمایت همه جانبه از تقویت تولید و بهبود فضای کسب و کار است که به همکاری و هم‌افزایی همه دستگاه‌های ذیربط و قوا بستگی دارد.

رئیس‌جمهور ایران با بیان اینکه رفع موانع و پشتیبانی از تولید نیازمند اقدامات عینی و عملی است و نباید صرفا در مقام سخن و حرف محصور بماند، اظهار داشت: برنامه‌ریزی‌ها و اقدامات برای رفع موانع تولید باید با سرعت و خارج از روال پیچیده و زمان‌بر بروکراتیک و دیوان‌سالارانه انجام شود و هماهنگی دستگاه‌های اجرایی و نظارتی باید بر جرأت و جسارت مدیران برای رفع موانع بیافزاید.

روحانی افزود: رفع تحریم‌ها، ارتقا و تعمیق عملیات بازار باز، ارتقای شفافیت و مبارزه با پول‌شویی، اعطای اختیارات از سوی وزارتخانه‌ها به استان‌ها در راستای ارتقای تمرکز و واقع‌بینی برای هموار کردن مسیر تولید از جمله برنامه‌های دولت برای تحقق شعار سال 1400 است.

رئیس‌جمهور تصریح کرد:  شعار سال 1400 با تقویت آموزش و پژوهش در واحدهای صنعتی و تولیدی، مراکز تحقیق و توسعه و پشتیبانی هر چه بیشتر از شرکت‏‌های دانش بنیان محقق خواهد شد و در سال 1400 باید موانع زیرساختی تولید در کشور حل شود و واحدهای صنعتی به سمت استفاده بیش از پیش از دانش و فناوری‏‌های نوین، حرکت کنند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала