حمله پهپادی جدید نیروهای انصارالله یمن به پایگاه هوایی عربستان

© Photo / IRNAحمله پهپادی جدید نیروهای انصارالله یمن به پایگاه هوایی عربستان
حمله پهپادی جدید نیروهای انصارالله یمن به پایگاه هوایی عربستان - اسپوتنیک ایران  , 1920, 02.04.2021
اشتراک
سخنگوی نیروهای مسلح جنبش انصارالله یمن از حمله پهپادی این نیروها به پایگاه هوایی عربستان سعودی واقع در جنوب این کشور خبر داد.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از  ایرنا ، «یحیی سریع»  پنجشنبه شب گفت: نیروهای یمنی با دو فروند پهپاد از نوع «قاصف k۲» پایگاه هوایی «ملک خالد» در منطقه خمیس مشیط را هدف قرار دادند.

نمایشگاه عکس به مناسبت ششمین سال آغاز بمباران یمن توسط ائتلاف عربی در مسکو - اسپوتنیک ایران  , 1920, 28.03.2021
شش سالگی فاجعه انسانی در یمن

وی با بیان اینکه این حمله بسیار دقیق انجام شده، افزود: این حمله در پاسخ به حملات و محاصره ائتلاف سعودی علیه یمن صورت گرفت.

پیشتر نیز سخنگوی نیروهای مسلح جنبش انصارالله یمن از هدف قرار دادن چند مرکز حساس در ریاض با چهار فروند هواپیمای بدون سرنشین (پهپاد) در پاسخ به ادامه تجاوز نیروهای ائتلاف و محاصره این کشور خبر داد.

هفته گذشته نیز نیروهای مسلح یمن با ۶ فروند هواپیمای بدون سرنشین (پهپاد) تاسیسات نفتی آرامکو در ریاض پایتخت عربستان را هدف قرار دادند و این اهداف با دقت بالا مورد اصابت قرار گرفت.

علاوه بر این، نیروهای مسلح یمن بوسیله هواپیمای بدون سرنشین "۲k" با حمله به فرودگاه بین المللی ابها در منطقه عسیر در جنوب غربی عربستان، یک مرکز مهم نظامی را هدف قرار دادند.

در یمن  از اوت 2014  درگیری ها بین نیروهای دولتی هوادار عبد ربه منصور هادی، رئیس جمهور مورد قبول جامعه جهانی و نیروهای حوثی عضو چنبش انصارالله ادامه دارد. در سال 2015 ائتلاف عربی به رهبری عربستان سعودی وارد این جنگ داخلی شد. حوثی ها در پاسخ به حملات هوایی به مواضع خود توسط هواپیماهای سعودی ، عربستان را گاه و بیگاه بمباران و موشک باران می کنند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала