پارلمان آلمان خواستار استفاده از واکسن روسی بجای واکسن آسترازنکا شد

© Sputnik / Magda Gibelli /  مراجعه به بانک تصاویر پارلمان آلمان خواستار استفاده از واکسن روسی بجای واکسن آسترازنکا شد
پارلمان آلمان خواستار استفاده از واکسن روسی بجای واکسن آسترازنکا شد - اسپوتنیک ایران  , 1920, 31.03.2021
اشتراک
عضو کمیته بهداشت پارلمان آلمان اظهار داشت: نوسانات واکسن آسترازنکا خطرناک است. دوباره، واکسیناسیون آسترازنکا به دلیل موارد ترومبوز مجبور شد متوقف شود.

به گزارش اسپوتنیک، رابی شلوند عضو کمیته بهداشت پارلمان آلمان (بوندستاگ)، گفت: واکسن ویروس کرونا ویروس "اسپوتنیک وی" روسی می تواند پس از "نوسانات خطرناک" واکسن "آسترازنکا" همراه با محدودیت های جدید در استفاده از آن، به گزینه ای برای واکسیناسیون تبدیل شود.

درخواست آلمان از کمیسیون اروپا برای خرید واکسن «اسپوتنیک وی» - اسپوتنیک ایران  , 1920, 25.03.2021
درخواست آلمان از کمیسیون اروپا برای خرید واکسن «اسپوتنیک وی»

این عضو کمیته بهداشت پارلمان آلمان افزود: من مدت هاست که طرفدار گزینه دیگری هستم، یعنی آزمایش و استفاده از واکسن اسپوتنیک وی! بیشتر و بیشتر ایالات فدرال از اسپوتنیک پشتیبانی می کنند، برخی حتی نمی خواهند بیش از این منتظر تأئیدیه سازمان دارویی اروپا بمانند، آنها طرفدار پیش سفارش هستند.

شلوند ابراز داشت: در مورد تغییرات در توصیه های تنظیم کننده واکسیناسیون آلمان، که روز سه شنبه امکان استفاده از واکسن را اعلام کرد "آسترازنکا" فقط برای افراد بالای ۶۰ سال مناسب است.

وی در ادامه تصریح کرد: اگر کسی قبلاً پیشنهادی را که توسط کارشناسان بهداشت، در رابطه با جایگزینی واکسن برای آلمان ارائه شده بود، مورد توجه قرار می داد آلمان می توانست در موقعیت بسیار بهتر و بدون قرنطینه باشد.

روز سه شنبه، کمیسیون واکسیناسیون دائمی (STIKO) در موسسه رابرت کوچ، دستورالعمل های خود را برای استفاده از واکسن ویروس کرونا "آسترازنکا" تغییر داد.

سرویس مطبوعاتی این موسسه گفت: اکنون این دارو برای واکسیناسیون افراد بالای ۶۰ سال در نظر گرفته شده است. این توصیه ها در سطح متخصصین مورد بحث قرار می گیرد و با محافل علاقه مند تصمیم نهایی در اول آوریل تصویب می شود.
کمیسیون واکسیناسیون دائمی، قصد دارد توصیه های دیگری در مورد روش تجویز دوز دوم واکسن به افراد زیر ۶۰ سال تا پایان ماه آوریل ارائه دهد.

پیش از این، مقامات برلین و سایر مناطق آلمان از تعلیق استفاده از واکسن آسترازنکا برای گروه سنی زیر ۶۰ سال خبر داده بودند. این تصمیم به دلیل عوارض احتمالی دارو در این گروه است.

پیش از این، سازمان دارویی اروپا اعلام کرده بود که در حال بررسی حوادث بیمارانی است که واکسن را از همان دسته واکسن آسترازنکا در چندین کشور اتحادیه اروپا دریافت کرده و بعداً دچار عوارض ترومبوآمبولی شده اند.

تعدادی از کشورهای اروپایی از جمله اتریش، استونی، لیتوانی، لتونی، لوکزامبورگ، دانمارک، بلغارستان، نروژ، ایسلند، اسلوونی، قبرس، ایتالیا، فرانسه، آلمان و اسپانیا استفاده از واکسن آسترازنکا را به حالت تعلیق درآورده اند.

بعداً سازمان دارویی اروپا توصیه ای برای ادامه استفاده از این دارو ارائه داد و پس از آن تعدادی از کشورها واکسیناسیون با آن را از سر گرفتند. در آلمان، واکسیناسیون این دارو در ۱۹ مارس از سر گرفته شد.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала