روسیه اولین واکسن کووید-۱۹ برای حیوانات را ثبت کرد

© Sputnik / Maksim Bogodvid /  مراجعه به بانک تصاویر روسیه اولین واکسن کووید-۱۹ برای حیوانات ثبت کرد
روسیه اولین واکسن کووید-۱۹ برای حیوانات ثبت کرد - اسپوتنیک ایران  , 1920, 31.03.2021
اشتراک
معاون رئیس معاون رئیس سازمان فدرال نظارت بر دامپزشکی و گیاه پزشکی روسیه اعلام کرد: حیوانات می توانند به غیر از کووید-۱۹ به برخی از گونه های دیگر از خانواده ویروس کرونا آلوده شوند.

به گزارش اسپوتنیک، کنستانتین ساونکوف معاون رئیس معاون رئیس سازمان فدرال نظارت بر دامپزشکی و گیاه پزشکی روسیه، به خبرنگاران گفت: روسیه اولین واکسن جهان علیه کووید-۱۹ را برای حیوانات ثبت کرده است.

انتشار گزارش سازمان جهانی بهداشت درباره منشا کرونا بعد از بازدید از ووهان - اسپوتنیک ایران  , 1920, 30.03.2021
انتشار گزارش سازمان جهانی بهداشت درباره منشا کرونا بعد از بازدید از ووهان

وی افزود: این دارو توسط موسسه بودجه ایالتی فدرال مرکز فدرال بهداشت حیوانات تولید شده است.

به گفته ساونکوف، این اولین و در حال حاضر تنها واکسن کووید-۱۹ برای حیوانات در جهان است. آزمایشات بالینی کارنیواک کاو، که از اکتبر سال گذشته آغاز شد، شامل سگ، گربه، روباه قطبی، راسو، روباه و حیوانات دیگر بود.

نتایج این تحقیق به ما امکان می دهد در مورد ایمنی واکسن و فعالیت ایمنی زایی بالای آن نتیجه بگیریم، زیرا همه حیوانات واکسینه آزمایش شده در ۱۰۰ درصد موارد آنتی بادی برای ویروس کرونا ایجاد کردند. اکنون دانشمندان سازمان ما ادامه مطالعه در مورد مدت زمان ایجاد ایمنی پس از تجویز دارو را ادامه می دهند.

به گفته ساونکوف، امروز این رقم حداقل شش ماه است. وی افزود: تولید انبوه واکسن می تواند از اوایل آوریل بر اساس بزرگترین بستر تولید داروهای حیوانی کشور در مرکز فدرال بهداشت حیوانات آغاز شود.

معاون رئیس سازمان فدرال نظارت بر دامپزشکی و گیاه پزشکی روسیه توضیح داد که این واکسن از اهمیت ویژه ای برخوردار است، زیرا همانطور که توسط سازمان جهانی بهداشت حیوانات (OIE) اشاره شده است، برخی از گونه های جانوری حساس به ویروس کرونا هستند و موارد کووید-۱۹ در بسیاری از کشورها گزارش شده است.

در روسیه، تاکنون دو واقعیت آلودگی گربه ها به ویروس کرونا به طور رسمی مشخص شده است.

به گفته دانشمندان روسی، استفاده از واکسن برای حیوانات می تواند از بروز جهش های ویروسی که اغلب در طی انتقال بین گونه های بیماری زا اتفاق می افتد، جلوگیری کند.

ساونکوف گفت: لازم به ذکر است که هیچ مدرک علمی مبنی بر انتقال عفونت ویروس کرونا از حیوانات به انسان وجود ندارد، این امر بیش از یک بار توسط سازمان بهداشت جهانی گزارش شده است.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала