واکنش بریتانیا به تصویب اصلاح نظام انتخاباتی هنگ کنگ

© AP Photo / Yong Teck Limواکنش بریتانیا به تصویب اصلاح نظام انتخاباتی هنگ کنگ
واکنش بریتانیا به تصویب اصلاح نظام انتخاباتی هنگ کنگ - اسپوتنیک ایران  , 1920, 30.03.2021
اشتراک
وزیر خارجه بریتانیا به تصویب لایحه اصلاح نظام انتخاباتی هنگ کنگ، که مانع از حضور غربگرایان در ساختار حکومتی هنگ کنگ می شود؛ اعتراض کرد.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از سی.بی.سی نیوز، دومینیک راب وزیر امور خارجه بریتانیا، در بیانیه‌ ای به تصویب لایحه اصلاح قانون انتخاباتی هنگ کنگ اعتراض کرد و مدعی شد این قانون مغایر با اعلامیه مشترک لندن-پکن درباره این منطقه است.

واکنش چین به تحریم‌های هماهنگ آمریکا، انگلیس، کانادا و اتحادیه اروپا  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 23.03.2021
واکنش چین به تحریم‌های هماهنگ آمریکا، انگلیس، کانادا و اتحادیه اروپا

راب در این بیانیه مدعی شد که لایحه تصویب شده از سوی پارلمان چین، بخشی از الگوی طراحی شده برای آزار و خفه کردن صدای مخالفان چین است.

وزیر خارجه انگلیس در ادامه ادعاهای خود افزود که لندن این اقدام را عدم پایبندی به اعلامیه مشترک در نظر می ‌گیرد و به ایستادگی در کنار مردم هنگ‌ کنگ ادامه می ‌دهد.

کمیته اصلی پارلمان چین، امروز سه شنبه به اتفاق آرا، طرح اصلاح نظام انتخاباتی هنگ کنگ را تصویب کرد.

هدف از اعمال این اصلاحات که به تائید ۱۶۷ عضو کمیته اصلی پارلمان چین رسید، ممانعت از نفوذ غرب گرایان به ساختار حکومتی هنگ کنگ عنوان می شود.

به این ترتیب، دولت پکن از بابت اینکه اداره امور هنگ کنگ به دست افراد وطن پرستی می افتد که به اصل یکپارچگی چین واحد احترام می گذارند، اطمینان حاصل خواهد کرد.

این در حالی است که جزئیات اصلاحات انجام گرفته هنوز رسانه ای نشده است.

چین همواره به آمریکا و متحدان غربی ‌اش درباره خط قرمز خود مبنی بر لزوم احترام به اصل چینِ واحد که مستلزم عدم تحریک جریان‌ های جدایی‌ طلب مناطق تابعه شامل تایوان، هنگ کنگ، ماکائو و تبت است؛ هشدار داده است.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала