دیدار ظریف با دبیر اجرایی سیکا در تاجیکستان

© Photo / MFA Russia Press service /  مراجعه به بانک تصاویر دیدار ظریف با دبیر اجرایی سیکا در تاجیکستان
دیدار ظریف با دبیر اجرایی سیکا در تاجیکستان - اسپوتنیک ایران  , 1920, 29.03.2021
اشتراک
وزیر امور خارجه ایران و کایرات ساریبای، دبیر اجرایی سیکا در تاجیکستان دیدار کرد.

به گزارش اسپوتنیک، محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه جمهوری ایران در حاشیه کنفرانس قلب آسیا در تاجیکستان، روز دوشنبه با کایرات ساریبای، دبیر اجراییکنفرانس تعامل و اعتمادسازی آسیا (سیکا) دیدار کرد.

ظریف وارد تاجیکستان شد - اسپوتنیک ایران  , 1920, 28.03.2021
ظریف وارد تاجیکستان شد

به گزارش اداره ‌کل اطلاع ‌رسانی و امور سخنگویی وزارت امور خارجه ایران، در این دیدار، دبیر اجرایی سیکا ضمن قدردانی از مشارکت و همکاری های جمهوری اسلامی ایران در فعالیتهای منطقه ای سیکا، به تشریح برنامه های پیش روی سیکا از جمله برنامه ریزی برگزاری نشست وزرای عضو و نشست سران کشورهای عضو سیکا پرداخت.

ظریف نیز در این دیدار با اشاره به پایان دوره تک قطبی و غرب سالاری در نظام بین الملل، بر اهمیت آسیا و کشورهای منطقه در معادلات جاری روابط بین الملل تاکید کرد.

وی ضمن اعلام حمایت ایران از تقویت سیکا و همکاری های کشورهای عضو، از نقش قزاقستان در مذاکرات هسته ای ایران و نیز مذاکرات مربوط به روند صلح در سوریه در قالب روند آستانه بعنوان تنها روند موثر در بازگرداندن صلح به سوریه تقدیر کرد.

کنفرانس تعامل و اعتمادسازی آسیا به اختصار سیکا (CICA) سازمانی است که در حال حاضر 27 عضو اصلی و 8 کشور و 5 سازمان عضو ناظر دارد.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала