کشتی کنتینربر « اور گیون» کنار کشیده شد

© AFP 2023 / Satellite image ©2021 Maxar Technologiesکشتی کنتینربر « اور گیون» کنار کشیده شد
کشتی کنتینربر « اور گیون» کنار کشیده شد - اسپوتنیک ایران  , 1920, 27.03.2021
اشتراک
آن بخشی از کشتی که به گل نشسته بود آزاد شد.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از منبعی در اداره مصری مسئول این آبراه، آن بخشی از کشتی که به گل نشسته بود آزاد شد و کشتی کنتینربر « اور گیون» کنار کشیده شد.

روز 23 مارس، کشتی کنتینربر 400 متری  با 224 هزا رتن بار در 151 کیلومتری کانال سوئز به گل نشست و این کانال را مسدود کرد.

شایان ذکر است که خسارت روزانه از انسداد کانال سوئز  حدود 9 میلیارد و 600 میلیون دلار اعلام شد. این محاسبه بر اساس قیمت متوسط بارها که روزانه از این کانال عبور می کند انجام شده است.

جلالی: کریدور شمال-جنوب گزینه‌ای برای جایگزینی کانال سوئز است - اسپوتنیک ایران  , 1920, 27.03.2021
جلالی: کریدور شمال-جنوب گزینه‌ای برای جایگزینی کانال سوئز است

بر اثر این حادثه، تا 185 کشتی در انتظار عبور از کانال سوئز بودند. هر روز 50 کشتی از این کانال عبور می کند.

مسدود شدن کانال سوئز توسط کشتی کانتینردار اور گوین باعث شد تا حرکت چندین نفتکش از این گذرگاه مهم بین‌المللی و پرتردد مختل شده و قیمت نفت افزایش یابد. اتفاقات اخیر در کانال سوئز نه تنها از کاهش بیشتر قیمت نفت جلوگیری کرد بلکه بخشی از افت شب گذشته آن را جبران کرد.

کانال سوئز آب‌راهی در مصر به طول ۱۹۲ کیلومتر است که دریای مدیترانه را به دریای سرخ وصل می‌کند. احداث کانال سوئز پس از یک‌دهه و در سال ۱۸۶۹ خاتمه یافت. این کانال در غرب صحرای سینا و شمال شرق کشور مصر واقع شده‌است. آبراه سوئز به عنوان میان‌بُری برای کشتی‌ها و قایق‌هایی که از بندرهای قارهٔ اروپا و آمریکا به سمت بندرهای جنوب شرق آسیا، شرق آفریقا و قارهٔ اقیانوسیه دررفت‌وآمد هستند، ساخته شده‌است تا ناچار به دور زدن قارهٔ آفریقا یا انتقال زمینی بارها نباشند. کانال سوئز سریع‌ترین مسیر کشتی‌رانی بین اروپا و آسیا‌ست. چیزی حدود ۷ درصد کل تجارت دریایی دنیا از این کانال انجام می‌شود. این کانال یکی از منابع اصلی درآمد ارزی کشور مصر است.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала