کارزار اتهام‌زنی به واکسن‌های روسی در غرب

© Sputnik / Vitaliy Belousov /  مراجعه به بانک تصاویر کارزار اتهام‌زنی به واکسن‌های روسی در غرب
کارزار اتهام‌زنی به واکسن‌های روسی در غرب - اسپوتنیک ایران  , 1920, 26.03.2021
اشتراک
سخنگوی وزارت خارجه روسیه از کارزار اتهام‌زنی غرب به واکسن‎‎های این کشور خبر داد.

به گزارش اسپوتنیک، ماریا زاخاروا، سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه اظهار داشت که کشورش با یک کمپین اتهام‌زنی به واکسن‌های روسی روبرو است، اما مسکو با کسی "در جنگ" نیست.

پاسخ تولیدکنندگان اسپوتنیک وی به مکرون - اسپوتنیک ایران  , 1920, 26.03.2021
پاسخ تولیدکنندگان اسپوتنیک وی به مکرون

زاخاروا در رادیو "کامساملسکایا پراودا" بیان داشت: این از دسته مواردی است که عده‌ای معتقدند با کسی در جنگ هستند ولی دسته دوم برای جنگ نیامده‌اند. به گفته وی، آنها (غرب) ممکن است خودشان اعلام جنگ کرده باشند.

زاخارووا خاطرنشان کرد: در حقیقت، کمپین‌های اطلاعاتی برای تهمت زدن به واکسن ها وجود دارد؛ ما این مورد را به نوبه خود به خوبی می‌دانیم.

سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه تصریح کرد: ما مجبور به صحبت شده‌ایم و در مورد اظهارات عجیب و گاه ناکافی نمایندگان ساختارهای بروکسل صحبت می‌کنیم که می‌گویند نیازی به واکسن روسی ندارند. در عین حال سایر کشور که هر روز بر تعداد آنها افزوده می‌شود و حتی اتحادیه اروپا مستقیماً می‌گوید که به واکسن روسی احتیاج دارند.

زاخاروا خاطر نشان شد: ما همه اینها را می‌بینیم، اما با کسی در جنگ نیستیم. ما بسیاری از حملات را دفع می‌کنیم، مدت هاست که این کار را نه تنها در رابطه با واکسن‌ها (که در سایر موارد – مترجم)، انجام می‌دهیم.

پیش از این، امانوئل ماکرون، رئیس جمهور فرانسه اظهار داشته بود که روسیه و چین در تلاشند تا از واکسن‌های ویروس کرونا به عنوان ابزار تأثیر استفاده کنند. وی همچنین از کشورهای اروپایی خواست در تولید واکسن استقلال نشان دهند. توسعه دهندگان واکسن روسی کرونا، اسپوتنیک وی، در واکنش به این اظهارات ماکرون پیشنهاد کردند که فرانسه به کشورهایی که تصمیم به تولید این واکسن در کشور خود را دارند، بپیوندد.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала