اهداف سفر وزیر امور خارجه چین به تهران

CC BY 4.0 / Tasnim News Agency / اهداف سفر وزیر امور خارجه چین به تهران
اهداف سفر وزیر امور خارجه چین به تهران - اسپوتنیک ایران  , 1920, 26.03.2021
اشتراک
بنا به اعلام وزارت خارجه ایران در جریان سفر وزیر امور خارجه چین به تهران سند جامع همکاری‌های ۲۵ساله بین دو کشور امضا خواهد شد.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از خبرآنلاین، سعید خطیب‌زاده، سخنگوی وزارت خارجه ایران در خصوص سفر وزیر امور خارجه چین به تهران اظهار داشت: این سفر در آستانه پنجاهمین سالگرد روابط دیپلماتیک دو کشور انجام می‌شود و در جریان این سفر سند جامع همکاری‌های ۲۵ساله بین دو کشور به امضا می‌رسد. همچنین در جریان این سفر، وزیر خارجه چین دیدارهایی را نیز با تعدادی از مقام‌های ایران خواهد داشت.

وزیر امور خارجه چین برای دیدار با روحانی و مشاور رهبر ایران وارد تهران شد - اسپوتنیک ایران  , 1920, 26.03.2021
وزیر امور خارجه چین برای دیدار با روحانی و مشاور رهبر ایران وارد تهران شد

خطیب‌زاده خاطرنشان شد: در سال ۱۳۹۴ و در جریان سفر رئیس‌جمهوری چین به تهران در ارتباط با این موضوع بحث و گفتگو شد. به این منظور که روابط دو کشور به سطح راهبردی و جامع هدایت شود. در همین چارچوب چندین بار این سند برای بررسی بین مقام‌های دو کشور  رد و بدل شد و نهایتا در روز شنبه بین وزرای خارجه دو کشور امضا خواهد شد.

سخنگوی وزارت خارجه ایران تصریح کرد: این سند دارای ابعاد اقتصادی و سیاسی است. در این سند به ابعاد اقتصادی همکاری‌های دو کشور در حوزه‌های مختلف و مشارکت ایران در ایده کمربند راه چین توجه شده است و محوریت خاصی برای توجه به بخش‌های خصوصی دو کشور در نظر گرفته شده است. این یک سند بالادستی است و می‌تواند در تعمیق روابط دو کشور بسیار موثر و تاثیرگذار باشد.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала