معاون وزیر بهداشت ایران: ویروس جهش‌یافته در همه استان‌ها پخش شده است

CC BY 4.0 / IRNA / معاون وزیر بهداشت ایران: ویروس جهش‌یافته در همه استان‌ها پخش شده است
معاون وزیر بهداشت ایران: ویروس جهش‌یافته در همه استان‌ها پخش شده است - اسپوتنیک ایران  , 1920, 25.03.2021
اشتراک
سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا در ایران اظهار داشت که در صورت ادامه یافتن مسافرت‌ها خیز جدید بیماری در اواخر فروردین شروع می‌شود.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از نورنیوز، علیرضا رئیسی، سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا در ایران از نقض قرنطینه توسط 6244 نفر در سراسر این کشور خبر داد.

رئیسی تصریح کرد: مسافرت نروید، ویروس جهش‌یافته در همه استان‌ها پخش شده است. در کمتر از یک هفته گذشته به خاطر گردش ویروس جهش یافته، رنگ بندی شهرها تغییر کرده و ویروس جهش یافته اکنون در تمام استان‌های کشور وجود دارد.

آغاز موج چهارم کرونا در ایران - اسپوتنیک ایران  , 1920, 25.03.2021
آغاز موج چهارم کرونا در ایران

معاون وزیر بهداشت ایران بیان داشت: پیش بینی ما این است که اگر مسافرت ها همچنان ادامه داشته باشد و توصیه‌های بهداشتی رعایت نشود، خیز جدید بیماری در اواخر فروردین شروع شود.

وی افزود: نکته مهم اما وجود برخی بیماران کرونا مثبتی است که نه تنها پروتکل‌های بهداشتی را رعایت نمی‌کنند بلکه با نقض قرنطینه کرونایی، ترددهای متعدد را تجربه کردند. وی تاکید کرد: این افراد علی رغم اینکه به بیماری خود واقف هستند، بعضا هزار کیلومتر در کشور جابجا شده‌اند.

سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا در ایران گفت: این رفتار، نقض آشکار حقوق مردم است چرا که فرد خودش می داند که بیمار و ناقل کرونا است، اما به مسافرت رفته آن هم بیشتر به شهرهای آبی و زرد که تردد در آنها مجاز بوده و همین امر قطعا به آلودگی این شهرها و سرایت بیشتر ویروس منجر می‌شود.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала