شکایت پرسپولیس در پرونده آل کثیر رد شد

CC BY 4.0 / Tasnim News Agency / شکایت پرسپولیس در پرونده آل کثیر رد شد
شکایت پرسپولیس در پرونده آل کثیر رد شد - اسپوتنیک ایران  , 1920, 25.03.2021
اشتراک
دادگاه داوری CAS اعتراض باشگاه پرسپولیس ایران درباره تصمیم کمیته استیناف AFC در خصوص محرومیت آل کثیر را رد کرد.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از ورزش سه، سایت ای‌اف سی بیانیه زیر را دقایقی قبل روی خروجی خود قرار داد: 

شکستی دیگر برای النصر عربستان در برابر پرسپولیس - اسپوتنیک ایران  , 1920, 22.03.2021
شکستی دیگر برای النصر عربستان در برابر پرسپولیس

در تاریخ 4 اکتبر، کمیته انضباطی و اخلاق AFC به این نتیجه رسید که عیسی آل کثیر بازیکن پرسپولیس با حرکتی در جریان بازی لیگ قهرمانان آسیا، ماده 58.1 از مقررات انضباطی و اخلاقی فدراسیون را نقض کرد. در تاریخ 30 سپتامبر سال 2020 در دوحه در مقابل پاختاکور انجام داد و ای آف سی تصمیم گرفت برای مدت شش ماه او را از شرکت در هر فعالیت مربوط به فوتبال محروم و 10 هزار دلار جریمه کند.

سپس کمیته استیناف AFC تصمیم گرفت درخواست تجدیدنظر پرسپولیس را درباره تصمیم کمیته انضباط و اخلاق رد کند.

دادگاه داوری ورزش تصمیم به تأیید تصمیم کمیته استیناف AFC گرفت ، این بدان معناست که آقای عیسی آل کثیر باید کل دوره تعلیق را کامل سپری کند و ارزش کامل جریمه را پرداخت کند.

ماده 58.1 آیین نامه انضباطی و اخلاقی AFC می گوید: هر شخصی که با گفتار یا اعمالی که شامل تحقیر ، تبعیض یا تحریف ، در رابطه با نژاد ، رنگ پوست ، جنسیت ، توانایی‌های جسمی و زبان است یا به حیثیت شخص یا گروهی، سن، ظاهر ، مذهب ، عقاید سیاسی ، ثروت ، ملیت ، گرایش جنسی ، ملیت یا منشأ ملی و اجتماع توهین کند، مرتکب تخلف شده است.

طبق ماده 3 اساسنامه AFC ، اصل اساسی کنفدراسیون این است که انواع تبعیض علیه کشورها ، مردم و گروه ها بر اساس نژاد ، رنگ پوست ، ملیت و اجتماعی ، جنسیت ، توانایی ها ، زبان ، سن ، شکل ظاهری دین ،   عقاید سیاسی ، عقاید دیگر ، ثروت ، منشا و گرایش جنسی ممنوع است و در نهایت با تعلیق یا رد صلاحیت مجازات می شود.

گفتنی است محرومیت عیسی آل کثیر ۱۳ فروردین به پایان می‌رسد و وی میتواند از نخستین بازی لیگ برتر پرسپولیس در سال ۱۴۰۰ برای تیم گل‌محمدی به میدان برود.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала