به گزارش اسپوتنیک به نقل از «بلومبرگ»، خسارت روزانه از انسداد کانال سوئز حدود 9 میلیارد و 600 میلیون دلار است. این محاسبه بر اساس قیمت متوسط بارها که روزانه از این کانال عبور می کند انجام شده است.
مطابق با اطلاعات نشریه نامبرده، در حال حاضر تا 185 کشتی در انتظار عبور از کانال سوئز هستند و هر روز 50 کشتی از این کانال عبور می کند.
روز 23 مارس، کشتی کنتینربر 400 متری با 224 هزا رتن بار در 151 کیلومتری کانال سوئز به گل نشست و این کانال را مسدود کرد.
مسدود شدن کانال سوئز توسط کشتی کانتینردار اورگرین باعث شده تا حرکت چندین نفتکش از این گذرگاه مهم بینالمللی و پرتردد مختل شده و قیمت نفت افزایش یابد.
اتفاقات اخیر در کانال سوئز نه تنها از کاهش بیشتر قیمت نفت جلوگیری کرد بلکه بخشی از افت شب گذشته آن را جبران کرد.
برخی کشتیها به یک کانال قدیمی در کنار کانال تازه احداث شده سوئز هدایت شده، اما گزارشات حاکی از آن است که حدود ۱۰ نفتکش بزرگ با مجموع نفت ۱۳ میلیون بشکه منتظر عبور از کانال سوئز هستند.
کانال سوئز آبراهی در مصر به طول ۱۹۲ کیلومتر است که دریای مدیترانه را به دریای سرخ وصل میکند. احداث کانال سوئز پس از یکدهه و در سال ۱۸۶۹ خاتمه یافت. این کانال در غرب صحرای سینا و شمال شرق کشور مصر واقع شدهاست. آبراه سوئز به عنوان میانبُری برای کشتیها و قایقهایی که از بندرهای قارهٔ اروپا و آمریکا به سمت بندرهای جنوب شرق آسیا، شرق آفریقا و قارهٔ اقیانوسیه دررفتوآمد هستند، ساخته شدهاست تا ناچار به دور زدن قارهٔ آفریقا یا انتقال زمینی بارها نباشند. کانال سوئز سریعترین مسیر کشتیرانی بین اروپا و آسیاست. چیزی حدود ۷ درصد کل تجارت دریایی دنیا از این کانال انجام میشود. این کانال یکی از منابع اصلی درآمد ارزی کشور مصر است.