بلینکن روسیه، چین، ایران و کره شمالی را تهدیدهای نظامی برای غرب خواند

© REUTERS / Pool / Olivier Hosletبلینکن روسیه، چین، ایران و کره شمالی را تهدیدهای نظامی برای غرب خواند
بلینکن روسیه، چین، ایران و کره شمالی را تهدیدهای نظامی برای غرب خواند - اسپوتنیک ایران  , 1920, 25.03.2021
اشتراک
وزیر خارجه ایالات متحده ادعا می کند که فدراسیون روسیه، چین، ایران و کره شمالی تهدیدهای نظامی برای غرب هستند.

به گزارش اسپوتنیک، روسیه ، چین ، ایران و کره شمالی تهدیدهای نظامی غرب هستند. این نظر روز چهارشنبه توسط آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه ایالات متحده در مقر ناتو در بروکسل با سخنرانی در مورد اتحاد و مشارکت های خارجی واشنگتن ابراز شد.

وی سخنان خود را با "با بزرگترین تهدیدهای پیش روی"  امروز کشورهای غربی آغاز کرد. رئیس دستگاه دیپلماسی آمریکا گفت: "به نظر من، سه دسته وجود دارد. دسته اول تهدیدهای نظامی از سوی دیگر کشورها است." از جمله آنها روسیه، چین، ایران و کره شمالی است.

"ما این را در تلاش های چین برای تهدید آزادی ناوبری و نظامی کردن دریای چین جنوبی می بینیم که کشورهای حوزه اقیانوس هندو-اقیانوس آرام را در تیررس خود قرار می‌دهد، در حالی که از توانایی نظامی پیچیده تری برخوردار است. آرزوهای نظامی پکن سال به سال در حال رشد است. "

بلینکن استدلال کرد: "ما همچنین این را در توانایی ها و استراتژی های نظامی جدیدی که روسیه برای به چالش کشیدن اتحاد ما و تضعیف نظمی که امنیت جمعی ما را تضمین می کند، می بینیم. این شامل تجاوزات مسکو در شرق اوکراین، افزایش نیرو و تمرینات گسترده است. "

وزیر امور خارجه افزود: " و در خارج از چین و روسیه، قدرت‌های منطقه ای مانند ایران و کره شمالی به دنبال ایجاد توانایی های هسته ای و موشکی هستند که ما، متحدان و شرکای ما را تهدید می کند".

وی همچنین گفت، در گروه دوم "تهدیدهای غیرنظامی" بسیاری از اقدامات همان کشورهایی را که تاکتیک های فناوری، اقتصادی و اطلاعاتی آنها امنیت غرب را تهدید می کند".

وی افزود: "این اقدامات شامل اطلاعات نادرست و استفاده از فساد به عنوان سلاحی برای بی اعتمادی به دموکراسی های ما و همچنین حملات سایبری علیه زیرساخت های حیاتی و سرقت مالکیت معنوی ما است. از تحمیل اقتصادی آشکار چین در استرالیا گرفته تا استفاده روسیه از اطلاعات نادرست برای تضعیف اعتماد به نفس تا انتخابات و واکسن های ایمن و موثر: این اقدامات تهاجمی نه تنها کشورهای ما، بلکه ارزش های مشترک ما را تهدید می کند ".

بلینکن همچنین در دسته سوم تهدیدات، "بحران های جهانی مانند تغییر آب و هوا و " کووید- 19 " را شامل می شود. وزیر امور خارجه تأکید کرد: "این تهدیدها از کشور خاص نیست، بلکه جهانی است." دمای بالا، بالا آمدن سطح دریا و طوفان های مخرب بر همه چیز از آمادگی جنگی تا روند مهاجرت و امنیت غذایی تأثیر می گذارد. "وی همچنین تروریسم را در این لیست گنجانده است. تهدید قابل توجهی باقی مانده است.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала