ارزیابی پیامدهای انسداد طولانی مدت کانال سوئز

© REUTERS / Stringer/Filesارزیابی پیامدهای انسداد طولانی مدت کانال سوئز
ارزیابی پیامدهای انسداد طولانی مدت کانال سوئز - اسپوتنیک ایران  , 1920, 24.03.2021
اشتراک
انسداد کانال سوئز بر بازار انرژی و قیمت نفت تاثیر فراوانی خواهد گذاشت.

به گزارش اسپوتنیک، آغوان میکائیلیان، عضو هیئت مدیره شبکه بین المللی حسابرسی و مشاوره "FinExpertiza" اظهار داشت: انسداد طولانی مدت کانال سوئز می تواند ضررهای قابل توجهی برای شرکت ها و اخلال در زنجیره های تجاری به همراه داشته باشد.

کانال سوئز مسدود شده است - اسپوتنیک ایران  , 1920, 24.03.2021
کانال سوئز مسدود شده است

صبح سه شنبه کشتی باربری چهارصد متری "اِوِر گیوِن" هنگام تلاش برای دور زدن در کانال سوئز به گل نشسته و این مسیر مهم آبی را مسدود کرده است. این کشتی با مسدود کردن یکی از مسیرهای تجاری دریایی شلوغ جهان، عبور دست‌کم یکصد کشتی از این مسیر را متوقف نموده است.

اسامه ربیع، رئیس اداره کنترل کانال سوئز در عملیات خارج کردن "اِوِر گیوِن" از گل، هشت کشتی بکسل کننده حضور دارند.

میکائیلیان افزود: شایان ذکر است که حوادث مشابهی قبلاً نیز در گذشته رخ داده است. آخرین انسداد طولانی مدت کانال در سال 2004، زمانی که ترافیک به مدت سه روز مسدود شده بود، اتفاق افتاده است. از آنجا که کانال سوئز یک شریان حمل و نقل بسیار مهم و در عین حال پر تردد است، انسداد طولانی مدت آن می تواند منجر به خسارات زیادی برای تأمین کنندگان و اختلال در زنجیره های تجاری شود.

این کارشناس پیش بینی می‌کند که این وضعیت ممکن است طی یک روز حل شود. وی بیان داشت: در عین حال، یک روز بیکار ماندن برای کشتی کشنده نیست و از نظر تئوری، اگر انسداد برطرف شود، زمان از دست رفته را می توان تا حدی جبران کرد.

میکائیلیان تصریح کرد: انسداد کانال، اول از همه، تأثیر زیادی بر بازار انرژی و قیمت نفت دارد و آنها را به سمت بالا سوق می دهد؛ با این حال، این اثر طولانی مدت نخواهد بود.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала