بایدن قصد دارد گردش سلاح های تهاجمی در امریکا را ممنوع کند

© AP Photo / Patrick Semanskyبایدن قصد دارد گردش سلاح های تهاجمی در امریکا را ممنوع کند
بایدن قصد دارد گردش سلاح های تهاجمی در امریکا را ممنوع کند - اسپوتنیک ایران  , 1920, 23.03.2021
اشتراک
رئیس جمهور ایالات متحده همچنین گفت كه مقامات آمریكایی هنوز نمی دانند كه اقدامات احمد آلیسا ، ساكن كلرادو ، كه در شهر بولدر اقدام به تیراندازی كرد ، دقیقاً چه انگیزه هایی داشته است.

جو بایدن رئیس جمهور آمریكا، روز سه شنبه در كاخ سفید با سخنرانی كوتاه در رابطه با تیراندازی بولدر كه منجر به كشته شدن ۱۰ نفر شد، اعلام كرد: دولت جدید آمریکا با توجه به فاجعه بولدر در کلرادو، به دنبال ممنوعیت خرید و فروش سلاح گرم در این کشور خواهد بود.

تیراندازی در یک مرکز خرید در کلرادو  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 23.03.2021
قربانیان تیراندازی در کلورادو

وی افزود: برای برداشتن گام هایی که منطق عقل را برآورده می کنند و می توانند زندگی هایی را در آینده نجات دهند، به یک دقیقه بیشتر ... نیاز نداریم. من از همکارانم در مجلس نمایندگان و سنا [کنگره ایالات متحده] می خواهم که در این رابطه اقدام کنند.

بایدن در ادامه گفت: ما دوباره می توانیم سلاح های تهاجمی و فروشگاه های با ظرفیت بالا را در کشور خود تحریم کنیم.

بایدن گفت كه مقامات آمریكایی هنوز نمی دانند انگیزه اقدامات شخصی كه تیراندازی در شهر بولدر انجام داد، چه بوده است.

رئیس کاخ سفید تصریح کرد: شما از من می خواهید که در مورد آنچه اتفاق افتاده و چرا این اتفاق افتاده است حدس بزنم. من قصد ندارم این کار را انجام دهم تا زمانی که همه اطلاعات را بدست آوریم. من همچنین همه واقعیت ها را ندارم.

او با اشاره به انگیزه های مظنون گفت: همانطور که گفتم، در این مرحله بسیاری از موارد [در مورد فاجعه] ناشناخته مانده است.

رئیس دولت تأکید کرد که دولت فدرال از نزدیک با سازمان های انتظامی محلی همکاری می کند.

وی گفت: به عنوان رئیس جمهور، من می خواهم از تمام منابع در دسترس خود برای حفظ امنیت مردم آمریکا استفاده کنم.

رهبر آمریكا خاطرنشان كرد: در رابطه با تیراندازی كلرودو دستور پایین آمدن پرچم ها بر روی ساختمانهای دولتی در داخل و خارج را دادم؛ به دلیل حمله هفته گذشته با تیراندازی در سه سالن ماساژ در آتلانتا جورجیا و مناطق اطراف، پرچم ها قبلاً پایین آمده است.

در این تیراندازی مجموعاٌ هشت نفر کشته شدند، شش نفر از آنها اهل آسیا بودند، یک نفر دیگر زخمی شد.

به گفته مقامات آمریکایی، احمد آلیسا ۲۱ ساله ساکن کلرادو، تیراندازی در بولدر روز دوشنبه در کنار یک سوپرمارکت محلی آغاز کرد. در این حادثه ۱۰ نفر از جمله یک پلیس کشته شدند. احتمالاً او هیچ همدستی نداشته است.

حق تهیه و حمل سلاح به آمریکایی ها با اصلاحیه دوم قانون اساسی ایالات متحده تضمین شده است. با توجه به موارد مکرر تیراندازی های دسته جمعی شهروندان توسط تبهکاران در کشور در سالهای اخیر، بحث در مورد اینکه چه اقداماتی برای کنترل بیشتر کنترل سلاح ها باید انجام شود، شدت یافته است. در سال های اخیر، مقامات ایالات متحده بارها و بارها چنین تلاش هایی را انجام داده اند، اما هنوز موفق نشده اند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала