پاشینیان رئیس جدید ستاد کل نیروهای مسلح ارمنستان را برگزید

© Photo / official site of the MoD of RAآرتاک داوتیان رئیس ستاد کل نیروهای مسلح ارمنستان
آرتاک داوتیان رئیس ستاد کل نیروهای مسلح ارمنستان - اسپوتنیک ایران  , 1920, 22.03.2021
اشتراک
نخست وزیر ارمنستان اطمینان داد که کینه ای نسبت به ارتشیانی که خواستار اخراجش شده بودند ندارد، اما خواستار حفظ بی طرفی کامل سیاسی ارتش در آینده شد.

به گزارش اسپوتنیک، نیکول پاشینیان نخست وزیر ارمنستان، با صدور حکمی، آرتاک داوتیان را به عنوان رئیس ستاد کل نیروهای مسلح این کشور منصوب کرد.

پاشینیان، رئیس ستاد کل نیروهای مسلح ارمنستان را اخراج شده خواند - اسپوتنیک ایران  , 1920, 10.03.2021
پاشینیان، رئیس ستاد کل نیروهای مسلح ارمنستان را اخراج شده خواند

بر اساس این گزارش، پاشینیان گفت: با توجه به اینکه رئیس جمهور فرمان ارائه شده از سوی نخست وزیر را در مورد این انتصاب امضا نکرده و دادگاه قانون اساسی نیز اعتراضی نداشته است، نتیجه گیری می‌شود که آرتاک داوتیان به سمت رئیس ستاد کل نیروهای مسلح منصوب شده است.

لازم به ذکر است، نخست وزیر ارمنستان پیشنهاد انتصاب داوتیان را در تاریخ ۱۰ مارس به آرمن سرکیسیان رئیس جمهوری ارمنستان ارسال کرده بود که نهایتاً مورد اعتراض رئیس جمهور این کشور قرار گرفت.

پاشینیان در بیانیه خود تاکید کرده است که اعتراض از سوی او پذیرفته نشد و در همان روز با توجیهات مربوطه برای رئیس جمهور بار دیگر همین گزینه ارسال شد.

وی معتقد است با توجه به اینکه مهلت مقرر در قانون برای امضای حکم از سوی رییس جمهور پایان یافته است بنابراین آرتاک داوتیان رئیس ستاد کل نیروهای مسلح ارمنستان است.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала