وزارت خارجه آمریکا روسیه را متهم به انجام حملات هوایی در سوریه کرد

© REUTERS / Pool / Carlos Barriaند پرایس سخنگوی وزارت خارجه آمریکا
ند پرایس سخنگوی وزارت خارجه آمریکا - اسپوتنیک ایران  , 1920, 22.03.2021
اشتراک
وزارت امور خارجه آمریکا ادعا می کند که هواپیماهای روسی حملات هوایی را در استان ادلب سوریه در نزدیکی مرز با ترکیه آغاز کرده که در نتیجه آن یک غیرنظامی کشته شده است.

به گزارش اسپوتنیک، وزارت خارجه ایالات متحده آمریکا، مدعی شده، که حملات هوایی روسیه به ادلب در نزدیکی گذرگاه باب الهوى در مرز با ترکیه باعث کشته شدن یک غیرنظامی و به خطر انداختن دسترسی به کمک های مورد نیاز شده است.

آمریکا حق صحبت درباره دموکراسی را ندارد  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 22.03.2021
گزارش و تحلیل
آمریکا حق صحبت درباره دموکراسی را ندارد

باب الهوى همچنان تنها گذرگاه مرزی بشردوستانه مورد تحریم سازمان ملل در سوریه و همچنین موثرترین و کارآمدترین ابزار برای رساندن کمک های بشردوستانه حیاتی به حدود ۲.۴ میلیون سوری در هر ماه است.

روز دوشنبه وزارت امور خارجه آمریکا تأکید کرد، که جمعیت غیرنظامی از جمله پرسنل پزشکی و مراکز درمانی هرگز نباید در درگیری ها به هدف تبدیل شوند.

ند پرایس سخنگوی وزارت خارجه آمریکا، گفت: این خشونت باید پایان یابد و ما مجدداً می خواهیم آتش بس سراسری تکرار شود. طرف روسی هنوز در مورد ادعا اظهارنظری نکرده است.

ایالات متحده بارها روسیه و سوریه را در حمله به مردم غیرنظامی جمهوری عربی سوریه متهم کرده است؛ مسکو قاطعانه چنین اتهاماتی را رد کرد.

درگیری مسلحانه در سوریه از سال ۲۰۱۱ ادامه دارد؛ در پایان سال ۲۰۱۷، پیروزی علیه گروه تروریستی "دولت اسلامی داعش" در سوریه و عراق اعلام شد.

در برخی مناطق سوریه، پاکسازی ستیزه جویان همچنان ادامه دارد؛ در حال حاضر یک توافق سیاسی، برای بازسازی سوریه و همچنین بازگشت پناهندگان در نظر گرفته شده است.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала