بورل: تحریم های چین علیه مقامات اروپا تاسف آور است

CC BY 4.0 / Pietro Naj-Oleari / جوزپ بورل هماهنگ کننده سیاست خارجی و امور امنیتی اتحادیه اروپا
جوزپ بورل هماهنگ کننده سیاست خارجی و امور امنیتی اتحادیه اروپا - اسپوتنیک ایران  , 1920, 22.03.2021
اشتراک
هماهنگ کننده سیاست خارجی و امور امنیتی اتحادیه اروپا، تصمیم چین برای اعمال تحریم علیه مقامات اتحادیه اروپا را تأسف بار و غیرقابل قبول دانست.

به گزارش اسپوتنیک، جوزپ بورل هماهنگ کننده سیاست خارجی و امور امنیتی اتحادیه اروپا، روز دوشنبه در یک کنفرانس مطبوعاتی پس از نشست وزرای خارجه ۲۷ کشور اتحادیه در بروکسل، اظهار داشت: این اقدامات تأسف بار و قابل قبول نیستند. اتحادیه اروپا تعهد خود را در زمینه حمایت از حقوق بشر تغییر نخواهد داد.

چین تحریمهایی را علیه اتحادیه اروپا اعمال کرد - اسپوتنیک ایران  , 1920, 22.03.2021
چین تحریمهایی را علیه اتحادیه اروپا اعمال کرد

همچنین بورل افزود: وزرای امور خارجه کشورهای اتحادیه اروپا معتقدند که روسیه یک دوره رویارویی با این اتحادیه را آغاز کرده است.

وی گفت: وزرا پنج اصل را تأكید كردند كه روابط ما با روسیه باید بر اساس آنها بنا شود، ما می فهمیم كه روسیه دوره مقابله با اتحادیه اروپا را آغاز كرده است. این اصول به ویژه شامل پایبندی به توافق نامه های مینسک در مورد اوضاع در شرق اوکراین، برقراری ارتباط نزدیک بین اتحادیه اروپا و کشورهای مستقل مشترک المنافع و همچنین مخالفت با مسکو حتی در صورت همکاری با آن در برخی موضوعات است.

چندی پیش کشورهای عضو اتحادیه اروپا در خصوص اعمال تحریم علیه چین به ‌دلیل تعدی این کشور از حقوق بشر در منطقه خودمختار سین ‌کیانگ (اویغورستان) به توافق رسیدند.

در این راستا، ۴ مقام و یک سازمان چینی از سوی اتحادیه اروپا تحریم شدند، چین نیز در واکنش به تحریم‌ های اتحادیه اروپا علیه این کشور به دلیل نقض حقوق بشر در ایالت سین ‌کیانگ، ده فرد و ۴ نهاد اتحادیه اروپا را در لیست سیاه تحریم‌ های خود قرار داد.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала