نشنال اینترست از کمبود جدیدترین جنگنده ها در امریکا پرده برداشت

© Photo / Robert Sullivan/Public domainنشنال اینترست از کمبود جدیدترین جنگنده ها در امریکا پرده برداشت
نشنال اینترست از کمبود جدیدترین جنگنده ها در امریکا پرده برداشت - اسپوتنیک ایران  , 1920, 21.03.2021
اشتراک
به گفته نشنال اینترست، ایالات متحده قادر به مقابله با روسیه و چین در یک جنگ احتمالی نخواهد بود.

به گزارش اسپوتنیک، به گفته کریس آزبورن ستون نویس نشریه نشنال اینترست، در مقاله ای اذعان کرد: علی رغم حضور جنگنده های اف-۲۲ و اف-۳۵، به طور کلی نیروی هوایی ایالات متحده کمبود جنگنده های نسل پنجم را تجربه می کند.

جنگنده نسل ششم نیروی هوایی آمریکا سلاح جنگ سخت نامیده شد - اسپوتنیک ایران  , 1920, 06.03.2021
جنگنده نسل ششم نیروی هوایی آمریکا سلاح جنگ سخت نامیده شد

قسمت اصلی ناوگان هوایی این کشور، متشکل از هواپیماهای نسل چهارم است که به گفته این کارشناس، با توجه به سطح سامانه های پدافند هوایی روسیه و چین قادر به نفوذ در فضای هوایی دشمن نیستند.

آزبورن خاطرنشان می کند، که برتری در نبردهای هوایی به سرعت، خفا و قدرت مانور نیاز دارد؛ به نوبه خود، خلبان سابق اف-۱۵ و ژنرال نیروی هوایی دیوید دپتولا نیز با آزبورن هم نظر است.

نشنال اینترست به نقل از دپتولا نوشت: نیروی هوایی ایالات متحده به هواپیماهایی نیاز دارد که بتوانند به مناطق پدافند هوایی دشمن نفوذ کنند، ژنرال معتقد است اگر ایالات متحده هواپیمای کافی نداشته باشد اچ کیو-۹ چینی یا اس-۴۰۰ روسی واقعاً می تواند مشکلی ایجاد کند.

وی همچنین خاطرنشان کرد: روسیه و چین در حال افزایش ناوگان هواپیماهای نسل پنجم خود مانند سوخو-۵۷ و جِی-۳۱ هستند، بنابراین، به گفته ارتش، جنگنده های نسل چهارم آمریکایی بعید است در نبردهای هوایی پیروز شوند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала