آیت الله خامنه ای: شعار فشار حداکثری آمریکا شکست خورد

CC BY 4.0 / Tasnim News Agency / آیت الله خامنه ای: شعار فشار حداکثری آمریکا شکست خورد
آیت الله خامنه ای: شعار فشار حداکثری آمریکا شکست خورد - اسپوتنیک ایران  , 1920, 21.03.2021
اشتراک
رهبر ایران: محاصره اقتصادی و تحریم یکی از جنایت های بزرگ دولت هاست و نباید به آن به شکل سیاسی و دیپلماتیک نگاه کرد.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از فارس، آیت الله خامنه ای، رهبر ایران در سخنرانی نوروزی امسال با تاکید بر اینکه شعار فشار حداکثری امریکا شکست خورده است، اعلام کرد: آن احمق قبلی سیاست فشار حداکثری را برای این طراحی کرده بود که ایران را در موضع ضعف قرار دهد تا ایران پای میز مذاکره بیاید و خواسته‌های مستکبرانه را بر ایران ضعیف تحمیل کند که با آن افتضاح گم و گور شد که هم خود مفتضح شد و هم کشورش و ایران اسلامی با قدرت و عزت ایستاده است.

رهبر ایران افزود: بدانند که فشار حداکثری دشمن شکست خورده اگر بخواهد دولت فعلی آمریکا باز فشار حداکثری را دنبال کند شکست می خورد و گم و گور می‌شود. سیاست کشور در باب تعامل با طرف‌های برجامی و خود برجام صریحا اعلام شده از این سیاست هیچ تخطی نخواهیم کرد چرا که این سیاست اعلام شده و مورد اتفاق بوده است. آمریکایی ها باید تمام تحریم ها را لغو کنند و بعد راستی آزمایی می‌کنیم اگر به معنای واقعی کلمه لغو شود بدون هیچ مشکلی به تعهدات بر خواهیم گشت. ما قول آمریکایی ها را معتبر نمی دانیم.

سخنرانی نوروزی رهبر ایران - اسپوتنیک ایران  , 1920, 21.03.2021
سخنرانی نوروزی رهبر ایران

آیت الله خامنه ای ادامه داد: بعضی از آمریکایی ها روی قرار داد برجام هم حرف دارند و میگویند باید برجام تغییر کند، بله! شرایط با سال 95 و 96 تغییر کرده اما تغییر به نفع آمریکا نکرده بلکه به نفع ما تغییر کرده. ایران از 94 تا امروز خیلی قوی تر شده است. پس اگر چنانچه بنا است برجام تغییر یابد باید به نفع ایران باشد ما تحریم ها را بی اثر کردیم.

وی افزود: شما روز به روز گرفتارتر شدید و معلوم نیست سرنوشت این رئیس جمهور هم چگونه باشد. ما برای این پیشنهاد هم عجله نداریم. بله ما هم معتقدیم باید از فرصت ها استفاده کرد، اما عجله هم نخواهیم کرد چرا که در بعضی مواقع خطرش از منفعتش بیشتر است ما در برجام عجله کردیم.

رهبر ایران گفت: اینکه یک عده از سیاسیون دنیا می‌گویند اول من اول تو چه فرقی می کند؛ بحث اول من اول تو نیست! ما به آمریکایی‌ها زمان اوباما اطمینان کردیم و کارهایی بر اساس برجام انجام دادیم، آنها تعهدات خود را انجام نداند و روی کاغذ گفتند تحریم ها برداشته است اما سرمایه گذارها را ترساندند. تعهدات آنها برای ما ارزشی ندارد. 

آیت الله خامنه ای تاکید کرد آمریکایی‌ها در برخورد با ما اشتباه کردند و در کل مسائل منطقه هم اشتباه می کنند. حمایت از اسرائیل و حضور غاصبانه در سوریه قطعا اشتباه است.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала