تست انسانی واکسن «رازی کووپارس» ایران ادامه دارد

CC BY 4.0 / TASNIM NEWS AGENCY / M.Hasan Zarifmanesh / واکسن ایرانی کوو پارس علیه کرونا
واکسن ایرانی کوو پارس علیه کرونا - اسپوتنیک ایران  , 1920, 20.03.2021
اشتراک
تعداد داوطلبان دریافت کننده واکسن رازی کوو پارس به بیش از ۸۰ نفر رسید.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از «ایرنا»، محقق اصلی کارآزمایی بالینی واکسن رازی اظهار داشت که تاکنون بیش از ۸۰ داوطلب مرحله اول تست انسانی واکسن ایرانی کرونا به نام " رازی کوو پارس " را دریافت کردند.

سعید کلانتری، متخصص عفونی اعلام کرد که  تعداد داوطلب مرحله اول تست انسانی ۱۳۳ نفر بود و افزود که از این تعداد بیش از ۸۰ نفر واکسن را دریافت و بقیه هم در روزهای اینده واکسن را دریافت می کند.

در روسیه مرحله دوم آزمایش بالینی اسپوتنیک لایت به پایان رسید - اسپوتنیک ایران  , 1920, 05.03.2021
پایان مرحله دوم آزمایش بالینی اسپوتنیک لایت در روسیه

وی در ادامه گفت:« ۱۳ داوطلب به عنوان پیشقراول واکسن خود را دریافت کرده بود و ۱۲۰ داوطلب هم در چهار گروه ۳۰ نفری تقسیم شدند که تعدادی واکسن خود را زدند و بقیه هم در چند روز آینده تزریق می شود. وضعیت جسمی داوطلبانی که واکسن را دریافت کردند خوب است و هیچ عارضه خاصی برای آنان به وجود نیامده است.

به نظر می رسد که نیمه فروردین ۱۴۰۰ تزریق این مرحله تست انسانی واکسن به اتمام می رسد. در اغلب روزهای عید هم تزریق به داوطلبان ادامه می یابد که این کار در اسرع وقت به پایان برسد.»

کارآزمایی بالینی واکسن رازی کووپارس موسسه رازی که نخستین واکسن تزریقی- استنشاقی پروتئین نوترکیب کرونا است، با تزریق مرحله اول تست انسانی به ۲ داوطلب مرد روز یکشنبه (۱۰ اسفند) با حضور کاظم خاوازی وزیر جهاد کشاورزی، جلیل کوهپایه زاده رییس دانشگاه علوم پزشکی ایران و جمعی از مسوولان و محققان در بیمارستان حضرت رسول اکرم تهران آغاز شد.

ترزیق واکسن رازی کووپارس دومین واکسن ایرانی کرونا است که از ۱۰ اسفند ماه روی داوطلبان این طرح مطالعاتی انجام شد. واکسن رازی کووپارس نخستین واکسن تزریقی - استنشاقی پروتئین نوترکیب کرونا است که توسط موسسه تحقیقات واکسن و سرم سازی رازی و مطابق با دستورالعمل سازمان جهانی بهداشت تولید و روز دوشنبه (۲۰ بهمن ماه) در همین موسسه مستقر در کرج رونمایی شد.

موسسه رازی از اسفند سال ۱۳۹۸ کار ساخت واکسن را آغاز و از روش واکسن پروتئینی نوترکیب که از ایمن ترین واکسن ها است، برای تولید آن استفاده کرد.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала