رسانه‌های ترکیه پوتین را "قاتل سلطه‌گری آمریکا" نامیدند

© Sputnik / Aleksey Nikolskyi /  مراجعه به بانک تصاویر رسانه‌های ترکیه پوتین را "قاتل سلطه‌گری آمریکا" نامیدند
رسانه‌های ترکیه پوتین را قاتل سلطه‌گری آمریکا نامیدند - اسپوتنیک ایران  , 1920, 19.03.2021
اشتراک
روزنامه صباح ترکیه، اظهارات اخیر جو بایدن درباره ولادیمیر پوتین را یک "واکنش هیستریک" نامید.

به گزارش اسپوتنیک، برکانا توتارا در مقاله‌ای در روزنامه صباح ترکیه، ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه را "قاتل سلطه‌گری آمریکا" نامید.

به گفته این روزنامه نگار، رئیس جمهور آمریکا با اظهارات خود در مورد پوتین "تمامی هنجارهای پذیرفته شده را نقض کرد". وی می‌افزاید: رهبر ایالات متحده "یک واکنش هیستریک معمولی" از شخصی را نشان داد که خود را در موقعیت دشواری قرار داده است.

پوتین در واکنش به اظهارات بایدن: برایت آرزوی سلامتی می‌کنم - اسپوتنیک ایران  , 1920, 18.03.2021
پوتین در واکنش به اظهارات بایدن: برایت آرزوی سلامتی می‌کنم

توتارا همچنین تمامی اتهامات وارده از طرف واشنگتن به آدرس مسکو، منجمله اتهام مداخله در انتخابات، را گواهی بر از دست دادن هژمونی ایالات متحده دانست.

این روزنامه‌نگار ترک می‌نویسد: در این زمینه، پوتین، به طور مجازی، قتلی را مرتکب شد، به این معنی که می‌توان او را قاتل قلمداد کرد، البته نه به معنای واقعی کلمه. این مرد بود که هژمونی جهانی را که پس از جنگ سرد توسط ایالات متحده تأسیس شد، به قتل رساند. او انتقام شوروی که سقوط آن را بزرگترین فاجعه ژئوپلیتیک قرن بیستم بود، را گرفت.

توتارا همچنین معتقد است که اکنون روسیه استراتژی هند -اقیانوس آرام ایالات متحده را تهدید می‌کند، از فشار بر چین جلوگیری می‌کند و به گسترش نفوذ خود نه تنها در خاورمیانه، بلکه در جنوب شرق و شرق آسیا ادامه می‌دهد.

جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا پیش از این در سخنانی ضمن "قاتل" خواندن ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه، اظهار داشت که پوتین تاوان "دخالت انتخاباتی" در امریکا را خواهد پرداخت. این در حالی است که رئیس‌جمهور روسیه در واکنش به اظهارات همتای آمریکایی خود، برای او آرزوی سلامتی کرد.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала