بایدن: شورای امنیت در مورد سوریه و یمن اقدام فوری کند

© REUTERS / JONATHAN ERNSTبایدن: شورای امنیت در مورد سوریه و یمن اقدام فوری کند
بایدن: شورای امنیت در مورد سوریه و یمن اقدام فوری کند - اسپوتنیک ایران  , 1920, 19.03.2021
اشتراک
رئیس جمهور ایالت متحده در نشستی با حضور اعضای دائم شورای امنیت سازمان ملل از آنها خواست تا در مورد میانمار، اتیوپی، لیبی، سوریه و یمن به فوریت اقدام کنند.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از یونهاپ، کاخ سفید شامگاه پنج شنبه، در بیانیه ‌ای اعلام کرد، که جو بایدن نشستی با حضور نمایندگان اعضای دائم شورای امنیت سازمان ملل متحد برگزار کرده و در این نشست از آنها خواسته است تا در مورد میانمار، اتیوپی، لیبی، سوریه و یمن به فوریت اقدام کنند.

اردوغان: سخنان بایدن درخور رئیس جمهور نبود - اسپوتنیک ایران  , 1920, 19.03.2021
اردوغان: سخنان بایدن درخور رئیس جمهور نبود

در این بیانیه آمده است: رئیس جمهور با سپاس از لیندا توماس گرینفیلد، بابت نظارت و مباشرت ایشان در ریاست دوره‌ ای آمریکا بر شورای امنیت، بر ضرورت اقدام این شورا نسبت به طیفی از بحران ‌های منطقه ‌ای از جمله در میانمار، اتیوپی، لیبی، سوریه و یمن تأکید کرد.

در این بیانیه آمده است که در این نشست، بایدن پایبندی ایالات متحده به رهبری ارزش محور جهانی و مشارکت مجدد با نهادهای بین ‌المللی به ویژه سازمان ملل را بار دیگر مورد تأیید قرار داد.

این بیانیه در ادامه می‌افزاید: رئیس جمهور بر اهمیت همکاری با شرکای جهانی از طریق نهادهای بین ‌المللی برای پایان دادن به همه‌ گیری کرونا، بهبود امنیت بهداشت جهانی و تضمین پیشبرد یک روند بهبود اقتصادی منصفانه و پایدار تأکید کرد.

رئیس دولت ایالات متحده همچنین نسبت به عضویت رسمی این کشور در گروه دوستان سازمان ملل درباره اقلیم و امنیت ابراز تمایل کرد.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала