تایوان قوای نظامی خود در دریای چین جنوبی را تقویت می کند

© AFP 2023 / Stringer کمک عربستان به ایرانیان
کمک عربستان  به ایرانیان  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 17.03.2021
اشتراک
وزیر دفاع جدید تایوان روز چهارشنبه از تقویت استقرارها در دریای چین جنوبی و اقدام آمریکا برای تصویب صادرات تکنولوژی ‌های حساس برای تجهیز ناوگان جدید زیردریایی تایوان خبر داد.

به گزارش اسپوتنیک به نفل از رویترز، چین که تایوان را بخشی از قلمرو خود می‌ داند، در ماه‌ های اخیر فعالیت ‌های نظامی‌ اش را در نزدیکی این جزیره دموکراتیک افزایش داده و تلاش می ‌کند تا تایپه را برای قبول حق حاکمیت پکن تحت فشار بگذارد. تایوان نیز متعهد شده تا از خود دفاع کند.

آمریکا تمام محدودیت های همکاری با تایوان را لغو می کند - اسپوتنیک ایران  , 1920, 10.01.2021
آمریکا تمام محدودیت های همکاری با تایوان را لغو می کند

چیو کوچنگ وزیر دفاع تایوان که ماه گذشته به این سمت منصوب شد، در جریان سخنرانی در پارلمان گفت: تایوان نیروها و تسلیحات خود در جزیره "ایتو آبا"، اصلی ‌ترین جزیره تحت اشغال تایوان در دریای چین جنوبی را افزایش داده است.

ایتو آبا معروف به جزیره تایپینگ بزرگ‌ترین جزیره تحت اشغال تایوان در مجمع‌الجزایر اسپارتلی است و گارد ساحلی تایوان در آنجا مستقر است.

چیو کوچنگ در پاسخ به سوالی درباره احتمال حمله چین به تایوان گفت: آنها قادر به آغاز یک جنگ هستند. هدف من برای کشورمان این است که همیشه و هر زمانی آماده باشیم.

وی افزود: به خاطر توسعه‌ طلبی ‌های چین در این منطقه، تایوان جایگاه خود در آنجا را تقویت می ‌کند اگرچه در حال حاضر بازگشت به یک استقرار نظامی دائمی در آنجا مد نظر نیست.

چین جزیره‌های مصنوعی در دریای چین جنوبی ساخته و در برخی از آنها پایگاه‌های هوایی ایجاد کرده است. ویتنام، فیلیپین، مالزی و برونئی همگی ادعاهای رقابتی در این راه‌ آبی استراتژیک دارند.

چیو کوچنگ همچنین گفت: آمریکا مجوزهای صادرات برای کل تجهیزات حساسی که ناوگان زیردریایی بومی تایوان نیاز دارد را تصویب کرده است؛ ناوگانی که تایوان ساخت آن را سال گذشته آغاز کرد.

وی افزود: خرید تسلیحاتی تایوان از آمریکا تحت تاثیر روی کار آمدن دولت جدید جو بایدن قرار نگرفته و همچنان ادامه دارد.     

تایوان نیروهای مسلح خود را به‌ روز رسانی می ‌کند به ویژه از زمانی که با چالش‌ های روزانه از سوی چین در حریم هوایی و آب‌های نزدیک این جزیره مواجه شده است، از جمله ماموریت ‌های مکرر نیروی هوایی چین بر فراز منطقه شناسایی دفاع هوایی تایوان.

وزیر دفاع تایوان گفت: این ماموریت‌ ها بخشی از جنگ فرسایشی چین علیه تایوان است و نیروهای دفاعی تایوان در حال حاضر خود را با نحوه پاسخگویی به این تهاجم‌ ها آماده می ‌کند.  

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала